دلیرترین شخصیت‌های زن ۲۰۱۳  
  alt

جِین لِوی (شیطان خفته)
کسی که پیش از این برای بازی‌اش در سریال کمدی "Suburgatory" شناخته می‌شد، برای خارج شدن از شخصیت تلویزیونی و شروع کارش در سینما، تصمیم به بازی در این فیلم گرفت.
این بازیگر 23 ساله در این فیلم، نقش "میا" دختری که به تازگی اعتیادش به هروئین را ترک کرده و با دوستانش به کلبه ای در مکانی دور رفته و توسط شیطان تسخیر شده را ایفا می‌کند. ولی این فقط انتخاب شخصیت "میا" نبود که شجاعت لِوی را نشان میداد، بلکه اتفاقات درون فیلم نیز بود. لِوی در این فیلم شکنجه شده، زنده به گور شده و حتی مجبور شده تمام شب را روی دست و پایش بخزد!
 
     
  alt

میا واسیکوفسکا (متصدی)
"آلیس در سرزمین عجایب" و "جین اِیر" در مقایسه با فیلم جدید واسیکوفسکا، کاملا متفاوت به نظر میرسند. وی در این فیلم نقش "ایندی" دختری درونگرا را ایفا می‌کند، دختری که هم در خانه کتک می خورد و هم در مدرسه توسط دیگر دانش‌آموزان مورد تمسخر قرار می‌گیرد.
 
     
  alt

شارلوت گِینزبرو (معتاد جنسی) 
پیش‌تر شنیده می‌شد که بازیگری برای نقشی وزن اضافه کرده یا تاکسی‌رانی آموخته است، ولی گِینزبرو انگلیسی-فرانسوی، سبک "متود اکتینگ" را برای ایفای نقش یک معتاد جنسی در فیلمی از سلطان جنجال‌سازی سینما "لارس فون تریه"، به کار گرفته است.
در خلاصه فیلم آمده است که زندگی جنسی زنی از بدو تولد تا پنجاه سالگی وی است. گِینزبرو نقش "جو"، زنی که معترف به اعتیاد خود است و زندگی گذشته خود را به عنوان یک معتاد جنسی مرور می کند، را ایفا کرده است.
 
     
  alt

آن هاتاوی (بینوایان)
او قلب تماشاگران را شکست، موهایش را کوتاه کرد و در پایان اسکار را از آن خود کرد. کار سختی است تا نقش‌آفرینی هاتاوی به عنوان "فانتین" در موزیکال "بینوایان" را خارق‌العاده و دلیرانه ندانیم. ایفا سرد، آشفته و مجذوب کننده وی در نقش یک مادر بیکار که به روسپی‌گری روی می‌آورد، باعث شد این بازیگر که از قبل تحسین شده بود، وارد مرحله جدیدی از زندگی حرفه‌ای خود شود.
 
     
  alt

جما آرترتون (بیزانس)
در این فیلم آرترتون نقش "کلارا"، خون‌آشامی با کوله باری از اسرار که در طی دویست‌ سال با خود دارد را ایفا می‌کند، خون‌آشامی که پس از مرگ تدریجی مردم محل زندگی‌اش، توسط گذشته‌اش مورد هجوم قرار می‌گیرد.
نه تنها شخصیت مادرانه و سخت وی دارای آسیب‌پذیری‌ها خاصی است که بیشتر از سن وی به نظر می‌رسد، بلکه فیلم دارای صحنه‌های خشن مانند فواره‌ها خون است. آرترتون از این سکانس‌ها به عنوان سخت‌ترین چالشی که تا به حال برای برداشت یک صحنه داشته، نام برده است.
 
     
  alt

اِما واتسون (حلقه درخشان)
واتسون در این فیلم سرکش می‌شود، فیلم در مورد یک گروه از نوجوانان شهرت طلب است که پس از ردگیری خانه هنرمندانی مانند "پاریس هیلتون" و "مگان فاکس"، دست به سرقت منازلشان می‌زنند.
واتسون نقش "نیکی" رهبر مادی‌گرا و سطحی‌نگر گروه را که اقتباسی از عضو اصلی گروه "حلقه درخشان" است را ایفا می‌کند.
 
     
  alt

کریستن اسکات توماس (فقط خدا می‌بخشد)
توماس به دلایل خاصی در این فیلم یک "کله خر" واقعی است، وی نقش مادری را ایفا میکند که پس از کشف حقیقت در مورد به قتل رسیدن پسر بزرگش، به دنبال انتقام گرفتن از مسببین است.
 
     
  alt

دختران فیلم (امواج بهاری)
تعطیلات "سلنا گومز" و "ونسا هاجنز" با نقش‌آفرینی آنها در فیلم جنایی "امواج بهاری" آغاز گشت. هاجنز که برای بازی در فیلم "مدرسه موزیکال" شناخته می‌شود، نقش "کندی" یکی از چهار دختر معصومی را ایفا می‌کند که پس سرقت از یک رستوران به منظور تامین هزینه تعطیلاتشان، تبدیل به دختر بد داستان می‌شود.
 
     
  alt

کلوئه گریس مورتز (کَری)
مورتز در این فیلم نقش "کَری"، نوجوانی گوشه‌گیر را ایفا می‌کند که پس از آزار و اذیتش توسط مادر مذهبی‌ و همکلاسی‌ها، در مراسم جشن آخر سال مدرسه‌ قدرت ماورایی خود را آزاد می‌نماید.
در اینجا شجاعت مورتز با بر عهده گرفتن چنین نقش تاریخی‌ای مشخص می‌گردد. این اولین فیلم ترسناک وی نیست، مورتز پیش از این در فیلم "من هم بازی" نقش‌آفرینی کرده بود، البته "کَری" با این فیلم تفاوت‌ها بزرگی دارد.
 
     
  alt

اِیمی آدامر (مردی از پولاد)
آدامز نیز با قبول کردن نقش "لُویز لِین" در فیلم "زک اسنایدر"، لقمه بزرگتر از دهانش برداشته‌ است. فشار عظیمی روی آدامز است، وی هشتمین بازیگریست که این نقش را بر عهده می‌گیرد و علاوه بر آن باید موفقیتی که "مارگوت کیدر" در این کاراکتر به‌ دست آورده بود را تکرار کند.
 
  مترجم: F-Gladiator
گردآوری عناوین و تنظیم: MoonCity
alt