Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
یکشنبه, 09 ارديبهشت 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  ارزشگذاری فیلم جهان  >  Mwr.06- ارزشگذاری فیلـــم: هیوگو (2011)

ارزشگذاری سینمای جهان

Mwr.06- ارزشگذاری فیلـــم: هیوگو (2011)

نام: Info1.png نمایش: 60 اندازه: 4.1 کیلو بایت


نام فیلم: هیوگو (2011)

کارگردان: مارتین اسکورسیزی
فیلمنامه: جان لوگان (براساس کتابی اثر برایان سلزنیک)
مدیر فیلمبرداری: روبرت ریچاردسون
موسیقی: هوارد شور
تدوین: تلما شونمیکر
تهیه کننده: مارتین اسکورسیزی، جانی دپ، تیم هدینگتون، گراهام کینگ


بازیگران
:
آسا باترفیلد
چلو گریس مورتز
بن کینگزلی
ساشا بارون کوهن
کریستوفر لی


خلاصه داستان: در پاریس 1930، پسربچه یتیمی که در ایستگاه قطار زندگی می کند، درگیر داستان پر رمز و راز پدرش و ماشین اختراع او می شود...


نظر نویسندگان سینماسنتر درباره فیلم:
سینماسنتر
سینماسنتر
فرخ فرمان
نام: 2.5.png نمایش: 141 اندازه: 4.4 کیلو بایت
در ابتدا برای این که از این فیلم لذت ببرید باید فراموش کنید که این فیلم را اسکورسیزی ساخته و در پایان هم وقتی که حس کردید که لذت نبرده اید، باز هم فکر کنید که این فیلم را شخصی غیر از اسکورسیزی ساخته است.
هیوگو با تمامی حس نوستالوژیکی که در مورد ژرژ میلیش و شروع داستان جلوه های ویژه در سینما ایجاد میکند، اما متعلق به سینمای ناب و پر از حادثه و متن اسکورسیزی نیست.
اسکورسیزی از پس ساختن یک فیلم سه بعدی به خوبی بر آمده، البته با این نگاه که کلا اسکورسیزی از پس هر کاری به خوبی بر می آید، اما نتیجه غیر از اینکه شاهد داستانی هستیم که بزرگترین حسنش همان سه بعدی بودنش است، خواص دیگری ندارد.
هیوگو دارای مشکلات زیادی در فرم و محتواست. اما یکی از عدیده ترین مشکلاتش به فیلمبرداری بر میگردد. فیلم برداری ای که عمدا یا سهوا خواص سایه را از بین میبرد و بیننده را در بسیاری مواقع به اشتباه می اندازد.
فیلم در فرم هم موفق نیست. حتی بعد از دیدن نیمی از فیلم هم نمیتوان حس کرد که رویکرد فیلم چیست. میزانسن، فیلم برداری و کارگردانی به هیچ عنوان به خودی خود رسانا نیست و بیشتر تمرکز فیلم بر همان مسئله سه بعدی بودن است.
با این که نمیتوان گفت که هیوگو فیلم بدی است اما بهتر است که بگویم که با آن به راحتی نمی توان ارتباط برقرار کرد. این فیلم از دید اسکورسیزی هم یک فیلم دلی است که آن را برای فرزندش ساخته است. اما این حس دلی اسکورسیزی نیز بر دل نمی نشیند، چرا که دنیای اسکوسیزی و دغدغه های او این نیست و در واقع در ته دل او روزگار شبیه هیوگو نیست.

در دنیای مارتین اسکورسیزی آنچه میگذرد همانهایی است که سالها شاهدش هستیم. دنیای پر از خشونت، آتش و خون، مردان اسلحه بدست و زنان خیابانی، مافیا، سیاست و پلیس و .... این دنیا وقتی به تصویر کشیده میشود نتیجه ای شاهکار گونه بر پرده سینما دیده میشود، چون برگرفته از حقیقتهای ذهنی مارتین از اجتماع و روزگارش است.
هیوگو این گونه نیست و چون از دل برنیامده بر دل نمیشنید.

هیوگو تجربه خوبی است. اما نه برای ادامه یافتن. با توجه به سن بالای مارتین اسکورسیزی امیدوارم که او سالهای باقی مانده از عمرش را به تکمیل دنیایی بپردازد که تاکنون جلوه های مختلفی از آن را نشانمان داده و البته هنوز برای کامل تر شدن راه زیادی پیش رو دارد.

امتیاز من به این فیلم 5 است. امتیازی که میتوانم آنرا به زنده کردن نام و یاد مردی مانند میلیش تقدیم کنم و همچنین یک اثر خوب از دیدگاه ابعاد و نه چیز دیگری.
سینماسنتر
سینماسنتر
نازنین اختری
نام: 2.5.png نمایش: 141 اندازه: 4.4 کیلو بایت
فیلمی که شبیه هیچکدام از اثرهای آقای اسکورسیزی نبود و به نظر بنده، ضعیف‌ترین آنها بود. نمی دانم در فیلمی که به نوعی راوی خود کارگردان بود، ردپای ادای دین به سینما به چشم می‌آمد یا خیر، اما این فیلم دلیلی جز دل خود آقای اسکورسیزی و احساسات ناب ایشان نداشت. نمی‌دانم چرا ریتم داستان در نیمه اول و دوم انقدر متفاوت و قابل درک بود، اصلا نمی‌توانم دلیل آن همه مقدمه چینی و آرامش در نیمه اول و شتاب در نیمه مخالف را بیابم!
در فیلمی که به شدت ضعف داستان را حس می‌کردم، طراحی لباس، فضای رویایی زمستانی و برفی و پاریس زیبا به کمک آمد و باعث شد کمی وجه مثبت نظرم هم جلب شود. هوگو برای یک بار دیدن و ستودن تلاش انسانها در راه تحقق هدف و امید پس از یاس کاملا زیبا خواهد بود.
سینماسنتر
سینماسنتر
سهیل امیدوار
نام: 3.png نمایش: 143 اندازه: 1.3 کیلو بایت
من با دونستن اینکه این فیلم برای بچه ها ساخته شده و فقط برای تجربه دیدن سه بعدی این فیلم پا به سینما گذاشتم. ولی سه بعدی خاصی ندیدم و فیلم اینقدر طولانی بودش که فکر نمیکنم بچه ای حوصله دیدم این فیلم رو تا آخرش داشته باشه. بعضی جاها واقعا حوصلم سر رفته بود. تنها نکته جالب این فیلم به نوعی مرور تاریخ سینما بود. همین داستان اگر نیم ساعت کمتر بود، خیلی بهتر و جذاب تر می شد.
سینماسنتر
سینماسنتر
سروش ممدوحی
نام: 2.5.png نمایش: 141 اندازه: 4.4 کیلو بایت
هوگو فیلم اسکورسیزی نیست، فیلمی متفاوت از انچه ما از اسکورسیزی میپنداریم هست!
اسکورسیزی تو پرونده کاریش فیلم هایی داره که همه تحسین اش می کنند اما این فیلم متفاوت است. فیلمی کودکانه به سبک کارگردان های فانتزی ساز. فیلم هوگو رو من دوست داشتم چون فیلمی بود که من رو سرگرم نگه داشت البته باید بگویم این فیلم آنگونه نبود که بشینم و بارها و بارها تماشایش کنم، همان یک بار برایش غنیمتی است!
فیلم هوگو تو پرونده اسکورسیزی برای خودش جایی پیدا نمیکنه اما میشه تو پرونده اش این رو اضافه کرد فیلمی ساخته که به راحتی برای بیننده قابل هضم بوده و بیننده رو راضی نگه داشته، نه این که به مانند فیلم های دیگه اش نظیر شاتر ایلند فردی 1.2 سال هنوز نفهمه آخر فیلم چه بوده و چه شده! هوگو متفاوت از آنچه هست که ما از اسکورسیزی سراغ داریم!
در کل من فیلم رو قبل از اسکار دوست داشتم و یک باری که دیدم برایم راضی کننده بود اما بعد اسکار واقعا این فیلم نیز از دید من افتاد و اصلا و اصلا فیلم رو دیگر دوست ندارم. نمیدونم اسکار با من چه کرد که تمام فیلم ها به نظرم نابود شدند!!!
امتیازم 5 بود فقط به خاطره سینمای صامتی که نشون داد و یک تیکه از اسکورسیزی که در فیلم بود، کمی هم برای رنگ و لعابش، همین!!!
سینماسنتر
سینماسنتر
پرنیان ابراهیمی
نام: 3.png نمایش: 143 اندازه: 1.3 کیلو بایت
من هوگو را با این دید که اسکورسیزی ساخته است ندیدم، شاید به همین دلیل به نظرم فیلم خوبی بود. اوایل فیلم برای بیننده خسته کننده بود، اما پایان فیلم هیجان بیشتری داشت. مرور کوتاهی که فیلم به تاریخچه سینما داشت و به خصوص قدردانی از یک هنرمند بزرگ عالم سینما، کار قشنگی بود.
رنگ های شاد و زیبای فیلم را دوست داشتم و فکر می کنم اگر فیلم را سه بعدی می دیدم، زیبایی رنگ ها بیشتر مشخص می شد.
به نظر من هوگو فیلمی متعلق به کودکان نیست، شاید اسکورسیزی فیلم را به درخواست دخترش ساخته باشد اما مسائلی که در فیلم مطرح شد عمیق تر از درک کودکان بود.
دیالوگ هایی که هوگو با ایزابل در مورد فلسفه وجودی خودش صحبت می کند، واقعا عالی بود و نیز دیالوگ های هوگو با میلیس نشان دهنده دغدغه های اسکورسیزی بود.
گریز کوتاه کارگردان به جنگ و تبعات آن هم خوب بود.

هوگو، شاید در حد دیگر ساخته های اسکورسیزی نباشد، اما نشان دهنده دغدغه های او در مورد عالم سینماست و از این جهت ارزشمند است.
ضمن اینکه نباید بازی خوب بازیگران کودک فیلم را نادیده گرفت.
سینماسنتر
سینماسنتر
علی معصومی
نام: 1.5.png نمایش: 142 اندازه: 4.4 کیلو بایت
مشکل اساسی فیلم هیوگو، خود شیفتگی است.
ضعیف ترین و در عین حال پرهزینه ترین فیلم در کارنامه بلند بالای کارگردان بزرگ سینمای جهان، شکست اساسی در گیشه خورد تا بار دیگر اثبات شود که سینما در وهله اول برای مخاطب است. پایه تمام ایرادات از مماس نبودن فیلم اخیر اسکورسیزی با شخصیت و مسلک وی آغاز می شود. فیلمنامه ای که از کتابی با همین عنوان و به دلیل علاقه دختر کوچکِ مارتی بزرگ در ذهن کارگردان شکل می گیرد، آنچنان شخصی پرداخته می شود که تبدیل به خودشیفتگی های اسکورسیزی و دختر کوچکش می شود. بر همین اساس نیمی از فیلم متعلق به دنیای کودکان و نیمه دوم آن به دنیای فیلمسازی مانند اسکورسیزی تعلق دارد. کودکان با نیمه دوم فیلم ارتباط خوبی نمی گیرند و همین اتفاق برای بزرگسالان در نیمه اول رخ می دهد. بزرگترین ضعف فیلمنامه هم در این گسستگی نهفته است. فیلمی که توان برقراری ارتباط با مخاطب را ندارد، زیرا لحن ثابتی ندارد. در نتیجه کودکان و بزرگسالان راضی از سالن سینما خارج نمی شوند. همین دلیل کافی است که پرخرج ترین ساخته مارتی بزرگ تبدیل به بزرگترین شکست تجاری اش شود، اما او خوشحال است که حداقل دختر کوچک اش راضی از سینما خارج می شود!
هر چند که ساخت سه بعدی فیلم هزینه بالایی داشته و به گفته سازندگان سعی بسیاری بر هرچه بهتر درآمدن فضای سه بعدی شده اما فیلم ایراد اساسی در نورپردازی، بخصوص نورهای عمودی دارد.
فیلم لحظات خوبی هم دارد اما تنها لحظه هستند و اتصالی بین این لحظات برقرار نمی شود در نتیجه فیلم در بیان حرف هایش الکن است. از این لحظات قابل توجه می توان به لحظه ی خروج قطار از ایستگاه اشاره کرد که به زیبایی بیانگر آن است که هرچند فرم سینما از صامت و سیاه و سفید به سه بعدی تغییر کرده اما عکس العمل تماشاگر در مقابل این تکنولوژی همچنان ثابت است.
در نهایت باید عرض کنم که فیلم ضعیف است و به همین جهت نمره 2 برای این چنین کاری مناسب به نظر می رسد اما به دلیل استفاده مناسب از تصویرپردازی امتیاز 3 را برای آن در نظر گرفتم و امیدوارم که مارتی بزرگ همچنان فیلم هایی مماس با خود بسازد و فریب جوایز جشنواره های مختلف را نخورد.
مارتین اسکورسیزی فراتر از جشنواره است اما از نقد بالاتر نیست.
سینماسنتر
سینماسنتر

جدول ارزشگذاری فیلم هیوگو:

فرخ فرمان نازنین اختری
سهیل امیدوار
سروش ممدوحی
پرنیان ابراهیمی
علی معصومی ستاره نهایی نمره نهایی
(از 10)
نام: 2.5.png نمایش: 141 اندازه: 4.4 کیلو بایت
نام: 3.png نمایش: 143 اندازه: 1.3 کیلو بایت
نام: 3.png نمایش: 143 اندازه: 1.3 کیلو بایت
نام: 1.5.png نمایش: 142 اندازه: 4.4 کیلو بایت
نام: 2.5.png نمایش: 141 اندازه: 4.4 کیلو بایت
5.0


جدول راهنمای ارزشگذاری فیلم:

عالی خیلی خوب خوب متوسط ضعیف بی ارزش

نام: vxrhf6uz72813xmntpg4.png نمایش: 126 اندازه: 95.5 کیلو بایت

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3388403
 

ما 11 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.