Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 04 ارديبهشت 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  سینمای جهان  >  ارزشگذاری فیلم جهان  >  Mwr.12- ارزشگذاری فیلـــم: هفته من با مرلین (2011)

ارزشگذاری سینمای جهان

Mwr.12- ارزشگذاری فیلـــم: هفته من با مرلین (2011)

banner12.jpg - 78.60 Kb

 

info1.png - 4.15 Kb

نام فیلم: هفته من با مرلین (2011)

کارگردان: سیمون کورتیس
نویسنده: آدرین هوجز (براساس رمانی از کالین کلارک)
مدیر فیلمبرداری: بن اسمیتارد

موسیقی: کونراد پاپ
تدوین: آدام رکت
تهیه کننده: دیوید پارفیت، هاروی وینشتین

بازیگران:

میشله ویلیامز (مرلین مونرو)

ادی ردماین (کالین کلارک)
جولیا اورموند (ویون لی)
کنت برانا (سر لارنس اولیویر)
اما واتسون (لوسی)
دوگری اسکات (آرتور میلر)

 
خلاصه داستان: سر لارنس اولویر در حال ساخت فیلمی در لندن است، کالین کلارک، مشتاقانه خواهان حضور در کنار اوست. ورود مرلین مونرو برای شروع فیلمبرداری آغازگر ماجراهایی است که کالین کلارک جوان روایتگر آن است...
 
نظر نویسندگان سینماسنتر درباره فیلم:
سینماسنتر
سینماسنتر
فرخ فرمان
2.5.png - 3.67 Kb
هفته من با مرلین یکی از فیلمهای نوستالوژیک ساخته شده در سالهای اخیر هالیوود است.
جالب این که در سال گذشته فیلمهائی نظیر آرتیست، هیوگو و البته هفته من با مرلین یا ادای احترامی به سینما بودند و یا به ستاره های آن ...
هفته من با مرلین سرگذشت مرلین مونرو در حین فیلمبرداری یک اثر از سر لارنس الیویر است، اما خود به خود مشمول زندگی خیلی از افراد تاثیر گذار آن دوران مانند آرتور میلر، ویویان لی، پائولا استراسبرگ و ... البته خود سر لارنس هم میگردد و همین مسئله باعث جذابیت پیدا کردن داستان میشود. داستانی که با بخشی از سرگذشت بزرگان این صنعت گره خورده است.

سر لارنس اولیویر به عنوان یکی از بزرگان تئاتر جهان که البته آثار سینمائی ایشان هم منحصر به فرد است، در تقابل با هنرپیشه ای مستعد و بی نظیر مانند مرلین مونرو که بی شک یکی از استعداد های بی بدیل هالیوود بوده و همچنین کالین کلارک، هفته به یاد ماندنی ای را رقم میزنند.
هفته من با مرلین آنقدر بیننده را درگیر شخصیتها میکند که به دیگر نکات سینمائی فیلم کمتر دقت کنیم. بازی ها در مجموع خوب است اما قطعا بازی میشل ویلیامز در این فیلم چیزی در حد شاهکار است و میتوانست اسکار بهترین بازیگر زن 2012 را به خود اختصاص دهد اما از بد شانسی او مریل استریپ در نقش تاریخی دیگری بازی فوق العاده ای ارائه داد و اسکار را از چنگ ویلیامز ربود.

هفته من با مرلین با این که بر پایه خاطرات شخصی ساخته شده و سندیت برخی از وقایع آن زیر سوال است اما قابلیت برقراری ارتباط با کسانی که آن دوره را میشناسند دارد و بیننده را به مهمانی دیدن دورانی بخصوصی از سینما و تئاتر جهان میبرد.
از دید گاه فنی این فیلم دارای پارامترهای شاخصی نیست. اما قابل قبول است و از آنجائی که به کیفیت تعریف قصه بیشتر اهمیت داده شده، نتیجه نهائی هم ارتباط مستقیم با همین کیفیت ادای داستان دارد.
در کل از دیدن این فیلم لذت بردم. اما شایستگی خاصی برای تقدیر شدن بیش از این نداشت، جز بازی میشل ویلیامز.
سینماسنتر
سینماسنتر
نازنین اختری
3.png - 3.34 Kb
اصولا بازی خانم ویلیامز در این فیلم برای من چنان محسورکننده و عالی بود که به یاد ندارم تا کنون از بازی هنرمند خانمی لذت برده باشم، تا این حد!
هفته من با مرلین، راوی مراحل فیلمبرداری و پشت صحنه‌هایی ست که برای بازیگر پرآوازه‌ای مثل مرلین جریان دارد. استرس زیاد، عدم وجود اعتماد به نفس، بیقراری، رفتار بی‌ثبات، همه و همه ویژگی‌های رفتاری این بازیگر در طول ایفای نقش در یک فیلم می‌باشند که باید بگویم به بهترین شکل ممکن توسط خانم ویلیامز به تصویر کشیده شده‌اند.
برای من دیدن این فیلم، یه داستان و روایت مستند وار و دلنشین از زندگی افراد سرشناسی بود که تا پیش از این اسامی بودند برای من و اکنون جان داشتند.
هفته من با مرلین، زندگی‌نامه است که با موسیقی زیبا به تصویر کشیده شده است. لذتی برای ارتباطی که برقرار می‌کنی با میلر، ویون لی و مرلین!
نکات فنی در این فیلم خارق‌العاده رعایت نشدند، اما سادگی فیلم باعث شد برای من هفته من با مرلین باورپذیر باشد. کم و کاستی‌های فنی برای من در این فیلم مانعی برای لذت بردن از فیلم نبود.
سینماسنتر
سینماسنتر
علی بیات
3.png - 3.34 Kb
فیلم سرگرم کننده و خوبی بود که ارزش دیدن را داشت. در کل فیلم هایی که در مورد شخصیت های پر حاشیه تاریخ هستند حتی اگر ضعیف هم ساخته بشوند ارزش دیدن دارند چون بشدت مجذوب کننده هستند. این فیلم برگرفته از خاطرات شخصی کالین کلارک در خلال زمان فیلمبرداری یک فیلم در کنار مرلین مونرو بزرگ می باشد که همیشه اینگونه برداشت ها دارای اغراق زیاد است و همین نکته با اینکه فاصله از حقیقت را زیاد تر می کند ولی در زمینه ساخت فیلم آن را مهیج تر می کند. این فیلم با بودجه بسیار کم ساخته شد یعنی 6.4 میلیون دلار و آن هم در سینمای هزینه بر امسال و البته فروش چشمگیری هم نداشت. ولی از نظر پرداخت به نظرم فیلم خوبی بود. ولی به نظرم از بقیه موارد این فیلم یک فیلم متوسط رو به بالا بود یعنی نه بازی خارق العاده ای داشت (البته میشله ویلیامز بازی خیلی خوبی داشت) و نه فیلمنامه قوی و خارق العاده ای و همین باعث می شود که این فیلم در زمره فیلم هایی باشد که بعد از دیدن یکبار آن هیچگاه دوباره به سمت آرشیوتان نرفته و آن را مرور نکنید.
سینماسنتر
سینماسنتر
علی معصومی
2.png - 3.34 Kb
روایت داستانی بیوگرافی از دید یک شخص عادی در حالی که بیننده از شخصیت‌های داستان شناخت کافی دارد و حتی به برخی از آن ها عشق می ورزید، در هر ابعادی جذاب است. هفته من با مرلین، لذت روزهای همراهی با بزرگان هنر است، از آرتور میلر بزرگ گرفته تا ویون لی، سر لارنس اولیویر و البته مرلین مونرو.

جوانی (کالین کلارک) که تازه وارد ماجرایی عشقی با دختری شده ناگاه با پدیده ای شگرف بنام مرلین مونرو روبرو می شود. نقصان ابتدایی فیلم در همین جاست، کارگردان نتوانسته آنقدر که باید و شاید ما را با کالین همراه کند. لوسی شاید قابل قیاس با مرلین نباشد اما به نظر می رسد نقطه عطف داستان اوست که کالین را میان دو راهی قرار می دهد. پرداخت نادرست روابط، شخصیت‌ها و موقعیت‌ها به بیننده اجازه نمی‌دهد که به اندازه کافی به کالین نزدیک شود در نتیجه با اینکه از ورود به اتاق شخصی مرلین و برخورد ناگهانی با او شوکه می شویم و از یک روز کامل بودن با او لذت می بریم، اما مشکل آنجاست که در نهایت فیلمنامه نمی‌تواند لحن درستی داشته باشد و نمی تواند منطق و مدل بازیگری مرلین را برای بیننده شرح دهد. شخصیت پارانوید مرلین هم به وضوح بیان نمی شود و در کل می توان گفت که مشکل فیلمنامه در لحن آن است.

نکته دیگر در مورد فیلمنامه آن است که پرداخت کمی به برخی شخصیتها مانند آرتور میلر شده، البته به دلیل زاویه دید نویسنده که شاهدی بر این ماجرا بوده است، نمی توان انتظار زیادی از پرداخت شخصیت‌ها و روابط بین آن‌ها داشت، در حالی که کالین کلارک کمتر کسی را غیر از مرلین می‌توانسته مشاهده کند. نکته مهمتر این است که کارگردان و فیلمنامه‌نویس فراموش کرده‌اند، تنها به تصویر کشیدن خاطرات یک جوان در برخورد با مرلین برای سینما کافی نیست و باید نخی در این میان وجود داشته باشد که این سکانس‌های جدا از هم را به لحاظ محتوایی به هم متصل کند.

برجسته ترین نکته فیلم بازی میشله ویلیامز است که توانسته کاراکتر یکی از فراموش ناشدنی‌ترین بازیگران تاریخ سینما را بشکلی تأثیرگذار به نمایش درآورد و اگر شما از دوستداران سینمای کلاسیک باشید این جذابیت برایتان چندین برابر خواهد شد. از دیگر نقاط قوت فیلم می‌توان به فیلمبرداری و قاب های فانتزی آن اشاره کرد که در برابر ستاره ی درخشانی همچون مرلین مونرو انتخاب درستی به نظر می‌رسد. موسیقی فیلم هم در مواقعی به بار دراماتیک فیلم کمک کرده اما همیشگی نیست.

هفته من با مرلین، فیلمی متوسط بلحاظ سینمایی است اما به شما این اطمینان را می‌دهم اگر جزو فن‌های سینمای کلاسیک باشید، با تمام کم و کاستی‌ها از این فیلم لذت خواهید برد.
سینماسنتر
سینماسنتر

جدول ارزشگذاری فیلم هفته من با مرلین:

فرخ فرمان

نازنین اختری

علی بیات

علیمعصومی

ستاره نهایی نمره نهایی
(از10)
2.5.png - 3.67 Kb 3.png - 3.34 Kb 3.png - 3.34 Kb 2.png - 3.34 Kb 2.5.png - 3.67 Kb 5.3

 

جدول راهنمای ارزشگذاری فیلم:

5.png - 3.35 Kb 4.png - 3.34 Kb 3.png - 3.34 Kb 2.png - 3.34 Kb 1.png - 3.28 Kb 0.png - 2.93 Kb
عالی خیلی خوب خوب متوسط ضعیف بی ارزش
 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3383778
 

ما 10 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.