Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
جمعه, 31 فروردين 1403
ثبت نام
صفحه اصلی  >  آخرین اخبار  >  آخرین اخبار سینمای ایران

عناوين فيلم‌هاي سينمايي منتخب بخش سوداي سيمرغ و نگاه نو جشنواره فيلم فجر اعلام شد

 روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر با اعلام اين خبر افزود: هيات انتخاب بخش سينماي ايران، فيلم هاي سينمايي منتخب دو بخش سوداي سيمرغ و نگاه نو  اين دوره جشنواره را به اين ترتيب معرفي كرد:

 

alt

فيلم اولي ها:
اشیا از آنچه در آینه می بینید به شما نزدیکترند به كارگرداني نرگس آبیار و تهيه كنندگي ابوذر پورمحمدی- محمد حسین قاسمی
افسانه سرزمین گوهران  به كارگرداني مجید شاکری و تهيه كنندگي مجید شاکری
او خوب سنگ می زند  به كارگرداني سیدهادی محقق و تهيه كنندگي ابراهیم اصغری
برلین 7 -  به كارگرداني رامتین لوافی و تهيه كنندگي سیامک پور شریف
بزرگمرد کوچک به كارگرداني صادق صادق دقیقی و تهيه كنندگي پروانه مرزبان - حبیب الهیاری 
تابستان طولانی به كارگرداني علی خزاعی فرو تهيه كنندگي سیاوش حقیقی
تجریش... ناتمام به كارگرداني  پوریا آذربایجانی و تهيه كنندگي مهدی داوری
خاکستر و برف به كارگرداني روح اله سهرابی و تهيه كنندگي فرهاد گلی
خسته نباشید به كارگرداني محسن قرایی و تهيه كنندگي سازمان توسعه سینمایی سوره - حوزه هنری
دهلیز به كارگرداني  بهروز شعیبی و تهيه كنندگي سید محمود رضوی مجد
رنجرو به كارگرداني  احسان عبدی پور و تهيه كنندگي ادریس عبدی پور
روز روشن به كارگرداني حسین شهابی و تهيه كنندگي غلامرضا گمرکی
سر به مهر به كارگرداني هادی مقدم دوست و تهيه كنندگي محمد رضا شفیعی
من از سپیده صبح بیزارم به كارگرداني علی کریم و تهيه كنندگي علی آشتیانی پور- علی کریم
یک ، دو ، سه ... پنج   به كارگرداني محمد معیری و تهيه كنندگي محمد معیری
 
سوداي سيمرغ:
آفتاب، مهتاب ، زمین به كارگرداني علی قوی تن و تهيه كنندگي علی قوی تن
استرداد به كارگرداني علی غفاری و تهيه كنندگي محسن آقاعلی اکبری- بنیاد سینمایی فارابی
برلین 7-  به كارگرداني رامتین لوافی و تهيه كنندگي سیامک پور شریف
بشارت به یک شهروند هزاره سوم به كارگرداني محمد هادی کریمی و تهيه كنندگي علی لدنی
جیب بر خیابان جنوبی  به كارگرداني سیاوش اسعدی و تهيه كنندگي علی سرتیپی- حسن داد خواه (دادگر)
چه خوبه که برگشتی به كارگرداني داریوش مهرجویی و تهيه كنندگي داریوش مهرجویی
حوض نقاشی به كارگرداني مازیار میری و تهيه كنندگي سازمان توسعه سینمایی سوره  -  حوزه هنری
خاک و مرجان  به كارگرداني سید مسعود اطیابی و تهيه كنندگي سید امیر پروین حسینی
خسته نباشید به كارگرداني محسن قرایی و تهيه كنندگي سازمان توسعه سینمایی سوره - حوزه هنری
دربند به كارگرداني پرویز شهبازی و تهيه كنندگي امیر سمواتی
دلتنگی های عاشقانه  به كارگرداني رضا اعظمیان و تهيه كنندگي محمد رضا شرف الدین
دهلیزبه كارگرداني بهروز شعیبی و تهيه كنندگي سید محمود رضوی مجد
رسوایی به كارگرداني مسعود ده نمکی و تهيه كنندگي مسعود ده نمکی
روز روشن به كارگرداني حسین شهابی و تهيه كنندگي غلامرضا گمرکی
زیباتر از زندگی به كارگرداني انسیه شاه حسینی و تهيه كنندگي سید سعید سید زاده
غریبه  به كارگرداني حمید بهمنی و تهيه كنندگي محمد قهرمانی - محصول موسسه فرهنگی هنری شهید آوینی
قاعده ی تصادف به كارگرداني بهنام بهزادی و تهيه كنندگي بهنام بهزادی
کلاس هنرپیشگی به كارگرداني علیرضا داود نژاد و تهيه كنندگي علیرضا داود نژاد
گناهکاران به كارگرداني فرامرز قریبیان و تهيه كنندگي فرامرز قریبیان
گهواره ای برای مادر به كارگرداني پناه برخدا رضایی و تهيه كنندگي پناه برخدا رضایی- محمد احمدی
هیچ کجا، هیچ کس به كارگرداني ابراهیم شیبانی و تهيه كنندگي حسن کلامی
هیس دختر ها فریاد نمی زنند به كارگرداني پوران درخشنده و تهيه كنندگي پوران درخشنده
شايان ذكر است در هر دو بخش سوداي سيمرغ و نگاه نو دو فيلم  رزرو از سوي هيات انتخاب جشنواره پيش بيني شده است كه چنانچه هر كدام از فيلم هاي منتخب به دلائل مسائل فني نسخه نهايي آن ها تحويل دبيرخانه نگردد، جايگزين مي شوند.
 

 
مهدی عظیمی جانشین سجادپور در سازمان امور سینمایی شد

 

بدنبال پذیرش استعفای "سیدعلیرضا سجادپور"، "جواد شمقدری" رییس سازمان امور سینمایی "مهدی عظیمی" را به عنوان معاون فعالیت های سینمایی و سمعی و بصری منصوب کرد.

alt

عظیمی پیشتر قائم مقام اداره کل ارزشیابی و نظارت و نیز سرپرست آن اداره کل بوده است. همچنین رییس سازمان امور سینمایی از "جلیل عرفان منش" خواست با حفظ سمت، سرپرستی اداره کل ارزشیابی و نظارت را تا زمان معرفی فردی به عنوان مدیر کل برعهده داشته باشد.
 
منبع: ایرنا
 
انصراف علي مصفا از اكران "پله آخر"/اكران "پذيرايي ساده" ماني حقيقي در گروه عصر جديد

 

حبيب كاوش سخنگوي شوراي صنفي نمايش در گفتگویی در خصوص خروجي امروز جلسه شوراي صنفي نمايش گفت: پخش كننده فيلم سينمايي "پله آخر" از قول تهيه كننده اين فيلم خبر از انصراف اكران آن در تاريخ 13 دي ماه داده اند و به جاي اين فيلم فيلم سينمايي "من و زيبا" به كارگرداني فريدون حسن پور كه متناسب با اين حال و هواست از تاريخ 13 دي ماه در سينما فرهنگ اكران مي شود.


alt

وي افزود: همچنين فيلم سينمايي "گيرنده" به جاي فيلم سينمايي "زندگي خصوصي آقا و خانم ميم" از فردا در گروه قدس اكران مي شود. 
سخنگوي شوراي صنفي نمايش ادامه داد: فيلم سينمايي "پذيرايي ساده" به كارگرداني ماني حقيقي به جاي فيلم سينمايي "بي خود و بي جهت" در گروه سينمايي عصر جديد از تاريخ 13 دي ماه اكران مي شود. 
كاوش همچنين در خصوص بيانيه كانون كارگردان يك روز گذشته منتشر شده بود و چند سوال را مطرح كرد كه از اين قرار است:
1. رئيس كانون كارگردانان و مدير عامل سابق خانه سينما كه چند سالي است براي نجات سينماي ايران تلاش مي كند چطور يك باره از اتاق فكر حوزه هنري سردرآوردند؟!
2. مجوز ساخت فيلم هاي ميلياردي را در حوزه هنري به چه قيمتي به دست آوردند؟!
3. در قلع و قمع كردن فيلم هاي دوستان و همكاران سابق خود چه نقشي داشتند؟! 
4. چرا در قبال كارهاي فراقانوني حوزه هنري كه در اين يكسال سينما را به آشوب كشيد همه اعتراض دارند و موضع گيري خاصي نمي كنند ؟!


5. اين سه نفر با چه فرايندي از خانه سينما انتخاب شدند كه اساسنامه را تصريح كنند و در پايان اينكه بيانيه اي كه منتشر شد نياز به اين صحبت ها را نداشت زيرا اهالي سينما منتظر پاسخ به اين چند سوال هستند و گرنه بيش از اينها مسائلي كه مطرح كردند چيز جديدي نيست.


منبع: خبرنگاران جوان

 
اظهار نظر فرهاد اصلانی درباره سی و یکمین جشنواره فیلم فجر

فرهاد اصلانی بازیگر سینما در گفتگویی به بیان نظراتش در خصوص جشنواره فجر پرداخت و با اشاره به اختلافات پیش آمده در سینما بیان داشت: وضعیتی که در حال حاضر پیش آمده است به نظرم خنده‌دار است. نمی‌دانم چگونه می‌شود از این وضعیت خارج شد، اما بااین حال من خوشبین هستم. می‌دانم که وضعیت تغییر خواهد کرد و شرایط برای سینماگران بهتر خواهد شد.

 

alt

 وی افزود: کسانی که عاشق سینما هستند نمی‌توانند شاهد نابودی و مرگ سینما باشند، بنابراین تمام تلاش خود را برای بهبود این شرایط انجام می‌دهند. شاید جشنواره فجر هم در این میان بتواند به این اتفاق کمک کند.
 بازیگر فیلم «من مادر هستم» بااشاره به دیجیتالی شدن نمایش فیلم ها در جشنواره امسال بیان داشت: این یک نوع شیوه نمایش فیلم است و از الان نمی توان در مورد آن نظر خاصی داد. فکر می‌کنم اظهار نظر کردن در این رابطه را باید موکول کرد به بعد از جشنواره و باید دید که آیا پخش دیجیتال کیفیت نمایش فیلم ها را بهتر کرده است یا بالعکس.
 این بازیگر سینما با تاکید بر اهمیت کیفیت فیلم ها بیان داشت: من اعتقاد دارم که هر فیلمی را باید ابتدا دید و پس از آن قضاوت کرد که آیا فیلم خوبی بوده است یا نه. مهم نیست که کارگردان فیلم اسم بزرگی داشته باشد و یا بازیگران معروفی در آن فیلم باشند بلکه از همه چیز مهم‌تر کیفیت فیلم است که اهمیت دارد. چون با توجه به کیفیت می‌توان استعدادهای بزرگی را کشف کرد که این می‌تواند به آینده سینمای ایران کمک شایانی داشته باشد.
 بازیگر فیلم خصوصی بااستقبال از تولید انبوه فیلم در سینما به شرح علت آن پرداخت و گفت: به نظرم با توجه به جوایز مهم سینمایی جهان که در چند سال اخیر سینمای ایران دریافت کرده است، عده بیشتری ترغیب شده‌اند که فیلم بسازند و همین هم باعث شده است که از لحاظ کمی سینمای ایران یک جهش محسوس داشته باشد و تعداد متقاضیان حضور در جشنواره فجر تا این اندازه زیاد شود.
 وی افزود: تولید زیاد فیلم خوب است اما از آن مهم‌تر کیفیت فیلم‌هاست که برای قضاوت در این مورد باید تا زمان جشنواره صبر کرد و پس از آن قضاوت کرد که آیا از لحاظ کمی هم پیشرفت داشته‌ایم. اگر این اتفاق بیافتد می توان به آینده سینمای ایران خیلی امیدوار بود.
 بازیگر فیلم «خرس»، نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها را اقدام بسیار مثبتی ارزیابی کرد و بیان داشتسینما یکی از المان‌های زندگی است و در آن زندگی جریان دارد و خیلی خوب است که محدود به پایتخت نباشد و در شهرستان‌های دیگر هم مردم امکان تماشای فیلم ها را داشته باشند.

 
سخنراني پر از تيتر سلحشور در جشنواره عمار / دروغ یکی از ارکان پنج گانه سینماست / فیلم سازی دنیا برای مبارزه با خداست / داستان فیلم را یا باید خدا بگوید و یا از انسانهای خدایی / حق نداریم فیلمی بسازیم که تحلیل خودمان را بگوییم
به «ما در فیلم‌سازی‌ اسلامی حرفی برای گفتن نداریم و هنگامی که حرفی برای گفتن نداشته باشیم، این سینمای جهان است که برای ما حرف می‌زند». «فرج‌الله‌ سلحشور» کارگردان سینما و‌ تلویزیون که در جشنواره مردمی فیلم عمار حضور پیدا کرده بود، ضمن بیان این مطلب، خواستار حرکت سینمای جهموری اسلامی بسوی تبدیل شدن به سینمای اسلامی شد.
 
سلحشور
 
فیلم سازان جوان با همین نگاه اعتقادی وارد سینمای داستانی شوند
به گزارش عمار فیلم از محل برگزاری جشنواره مردمی فیلم عمار، فرج الله سلحشور بعداز ظهر امروز در جلسه سخنرانی خود در سینما فلسطین با موضوع سینمای‌اسلامی گفت: «مستند یعنی واقعیت، واقعیتی که ریشه در حقیقت دارد. مخصوصا مستندی که اینجا مورد نظر ماست، برخواسته از اعتقادات مذهبی و نظراتی است که فیلم سازها دارند». او با تاکید بر همین نگاه اعتقادی از فیلم سازان جوان خواست که با همین نگاه اعتقادی هم وارد کار فیلم‌سازی داستانی شوند.
فرج‌الله‌سلحشور با بیان اینکه ما بعد از انقلاب سعی کردیم با میراثی که از گذشته فیلم سازی در ایران به ما رسیده بود کنار بیاییم و آن را تحمل کنیم و مشکلاتش را درک بکنیم؛ فیلم‌سازی در ایران را جزئی از فیلم سازی دنیا دانست که از آن خط می گیرد و در حوزه فیلم‌سازی‌اسلامی حرفی برای گفتن ندارد.
وی نبود یک سینمای پاک و اسلامی را عاملی دانست که باعث شده است اکنون در بین فیلم سازهای کشورمان تعداد محدودی معتقد به انقلاب اسلامی ایران باشند.
 
سلحشور
 
اگر ما هرکسی را به محیط آلوده سینمای داستانی بفرستیم او هم در آن محیط آلوده خواهد شد
فرج الله سلحشور با تاکید براینکه در یک محیط ناسالم و آلوده هر وجود پاک و تفکر سالمی سرکوب خواهد شد گفت: «اگر ما در یک محیط سینمایی سالم قرار بگیریم آنموقع رشد خواهیم کرد، و واقعیت این است اگر ما هرکسی را به محیط آلوده سینمای داستانی بفرستیم او هم در آن محیط آلوده خواهد شد».
 
دروغ یکی از ارکان پنج گانه سینماست
کارگردان نام آشنای سینما و تلویزیون مبانی فیلم‌سازی در دنیا را مبتنی بر پنج اصل «دروغ، انسان محوری یا اومانیسم، مادی نگری، درام و قصه» دانست و گفت: « در این سینما به فیلم‌ساز می گویند که برود و یک قصه سرهم کند و فیلمش را بسازد و وقتی با انتقاد دروغ بودن داستان روبرو می شوند توجیه غیرمنطقی را بکار می برند که کدام دروغی است که ریشه در حقیقت ندارد و لابد یک زمانی این اتفاق در جایی رخ داده است».
وی نگاه انسان محوری سینما را هم مبتنی بر ارائه نظرات خود سازنده فیلم به مخاطب دانست و افزود« فیلم سازها عموما بر نظرات و خواست جامعه خود اشراف ندارند و نظرات و خواسته خودشان را به خورد مخاطب می دهند».
 
سلحشور
 
فیلم سازی دنیا برای مبارزه با خداست
سلحشور در مورد اصل مادی نگری در سینما، نیت عمده فیلم سازی در سینما را رسیدن به پول، شهرت و شهوت دانست و گفت: «فیلم سازی دنیا برای مبارزه با خداست، و صهیونیست هالیوود را بنیان گذاشته است که خدا را از مذهب و قداست را از انبیاء بگیرد».
 
تمام مستندها قبلیت داستانی شدن را دارند
کارگردان سریال حضرت یوسف(ع) فیلم سازی‌اسلامی را در مقابل فیلم‌سازی معمول دنیا، دارای پنج اصل «راست گویی، خدامحوری، معناگرایی، عبرت و داستان» دانست و افزود: «ما داستان های واقعی زیادی داریم، تمام این مستندهای واقعی که ساخته می شود قابلیت این را دارد که با قدری جابجایی تبدیل به یک کار داستانی شود».
 
سلحشور داستانهای عبرت‌آموز و معنوی ساخته شده بر اساس تخیل همچون داستانهایی که مولانا نقل می کند راهم عناصر داستانی خوب معرفی کرد که مخاطب را به سمت حقیقت راهنمایی می‌کند. وی با بیان چند نمونه و مثال از داستانهای معنوی و عبرت آموز، آیت الله «حائری شیرازی» و «حجت الاسلام قرائتی» را بهترین افراد برای بازگویی داستانها و تمثیلات دانست و گفت: « اگر فیلم‌ساز به یک مقام علمی دینی رسید که بتواند داستانهای تخیلی با عبرت خدایی بیان کند می تواند خودش فیلم اسلامی بسازد، وگرنه باید از نظرات علما و بزرگان معنوی استفاده کند».
 
داستان فیلم را یا باید خدا بگوید و یا از انسانهای خدایی
وی با اشاره به نوع فیلم سازی در غرب و نگاه انسان محوری و مادی گرایی در آنها گفت: «در غرب خدا مرده است، خدا آنجا کاربرد ندارد، آنجا معنویت ندارد و به اجبار رفته‌اند به سمت مادی نگری و مجبورند پاسخ سوالاتشان را خودشان بدهند».
سلحشور با اشاره به وجود فضای معنوی و اعتقادات اسلامی در کشور افزود: «ما حق نداریم فیلمی بسازیم که بخواهیم تحلیل خودمان را بگوییم. ما وقتی سراغ خدا و اولیاء می رویم اشتباه به حداقل می رسد. داستان فیلم را یا باید خدا بگوید و یا از انسانهای خدایی و تربیت شدگان اهل معرفت دریافت شود».
 
سلحشور
 
نباید خدا را پایین بیاوریم، بلکه شما باید خودتان را به سمت خدا بالا بکشید
وی با اشاره به نقش مذهب در سینمای اسلامی گفت« در سینمای اسلامی هرکس که عارف نیست، هنرمند هم نیست. ما نباید عارف را تاحد شما پایین بیاوریم، بلکه شما باید خودتان را به حد عرفان برسانید. نباید خدا را پایین بیاوریم، بلکه شما باید خودتان را به سمت خدا بالا بکشید».
فیلم ساز مسلمان باید معنویت را ترویج کند
فرج‌الله‌سلحشور با اشاره به اینکه ما می توانیم سینمای اسلامی داشته باشیم، بوجود آمدن این سینما را مشروط کرد و گفت: «اگر فیلم ساز اهل نماز شب و تضرع نباشد، اگر اهل نماز اول وقت نباشد، اگر اهل کمک و خدمت به دیگران نباشد نمی تواند فیلم ساز اسلامی باشد. انسانی که دنبال معناگرایی است دنبال پول نمی رود. فیلم ساز مسلمان باید معنویت را ترویج کند».
فرج‌الله‌سلحشور با بیان اینکه هیچ کس با دیدن یک فیلم مستند و واقعی به راستی آن شک نمی کند، گفت: «معمولا با دیدن فیلم داستانی اتفاق می‌افتد که شما پس از پایان فیلم بگویید این فیلم دروغ است».
 
سلحشور با اشاره به ذات و فطرت حقیقتت جوی انسان گفت: «فطرت ما با واقعیت ارتباط برقرار می‌کند، و دروغ را پس می‌زند حتی اگر کافر باشیم. فیلم واقعی با فطرت انسان ارتباط برقرار می‌کند، اما فیلم غیر واقعی نه».
 
جذابیت فیلم سازی اسلامی در آن چیزی است که با این چشم دیده نمی شود
وی همچنین در بخش آخر صحبت های خود با اشاره به وجود دیدظاهری و دید بصیرت در انسانها گفت: «فیلم سازی یعنی تصویرگری و تصویر یعنی ثبت آنچه که ما باچشم می بینیم. جذابیت فیلم سازی دنیا در آن چیزی است که با چشم ظاهر دیده می شود. ولی جذابیت فیلم سازی اسلامی در آن چیزی است که با این چشم دیده نمی شود. آثار معنوی همیشه می توانند در جامعه سازنده باشند و آثار ضدارزش را بعد از چندسال باید پرونده‌شان را در جامعه بست».
 
تنها کسانی که می توانند فیلم های داستانی اسلامی بسازند همین مستند سازها هستند
سلحشور در پایان اظهار امیدواری کرد که سازندگان فیلم های مستند در جشنواره عمار به سمت ساختن فیلم داستانی مستند و واقعی روی بیاورند و افزود: «تنها کسانی که می توانند فیلم های داستانی اسلامی بسازند همین فیلم سازهای مستند هستند».
 
سلحشور

 

 
نمايش 20 فيلم سه بعدي همزمان با جشنواره فيلم فجر در سه سالن تهران

۲۰ عنوان فيلم سه بعدي از آثار شاخص روز سينماي دنيا همزمان با سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر در سه سالن سينمايي در تهران اكران مي شود.

به گزارش روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر محمدرضا عباسيان با اعلام اين خبر افزود: نمايش فيلم هاي سه بعدي در جشنواره سي و يكم با توجه به استقبال مخاطبان از تجربه سال گذشته و اهتمام به تكنولوژي هاي جديد صنعت فيلمسازي در برنامه هاي جشنواره گنجانده شده است.

فيلم سه بعدي

وي ادامه داد: سازمان سينمايي كشور درچند ساله اخیر به دنبال اکران فیلم‌های سه بعدی در سینماهای کشور به صورت گسترده بود و خوشبختانه، برنامه ریزی برای این امکان با هدف بومی کردن این فناوری و امکان دسترسی سینماهای کل کشور به اکران فیلم های سه بعدی انجام شد تا این که بتوانیم در نهایت به تولید فیلم‌های سه بعدی دست پیدا کنیم.

دبير جشنواره بين المللي فيم فجر با بيان اينكه بايد به سمت تكنولوژي هاي جديد در سينما برويم و از ريسك كردن وحشت نداشته باشيم خاطر نشان ساخت: پيش بيني مي كنيم فيلم هاي سه بعدي جشنواره با استقبال علاقمندان، فعالان سينمايي و منتقدان رو به رو گردد و با توجه به زمينه هاي موجود برغم هزینه‌های بالا در تهیه سیستم‌ها و تجهیزات لازم و عدم دسترسی به امکانات كافي در اين زمينه ترجيح داديم اين برنامه را در نظر بگيريم.

به اعتقاد وي گسترش زمينه اكران فيلم هاي سه بعدي و انتخاب فيلم هاي سه بعدي شاخص روز دنيا در كنار اكران ديجيتيال فيلم هاي جشنواره منجر به شكل گيري جرياني مي شود كه مبالغه آميز نخواهد بود اگر از آن به انقلاب در اكران تعبير نماييم.

عباسيان

عباسيان گفت: عناوين فيلم هاي سه بعدي جشنواره فجر سي و يكم بزودي از طريق روابط عمومي جشنواره معرفي مي شوند.

شايان ذكر است سال گذشته در سي امين جشنواره بين المللي فيلم فجر پنج فيلم سه بعدي با عناوين: 'بچه های جاسوس ۴'به کارگردانی رابرت رودریگز محصول ۲۰۱۱ از ایالات متحده آمریکا ، "هوگو" به کارگردانی مارتین اسکورسیزی محصول ۲۰۱۱ از ایالات متحده آمریکا ،"حریم" به کارگردانی آلیستر گریرسن و تهیه کنندگی جیمزکامرون"هیولایی در پاریس" به کارگردانی بیبوبرگرون محصول ۲۰۱۱ از کشور فرانسه و" شنل قرمزی علیه پلیدی" به کارگردانی مایک دیسا در سالن ايوان شمس همزمان با جشنواره به نمايش در آمد.

 
اولین حاشیه جشنواره فیلم فجر رقم خورد / شیخ‌طادی انصراف داد

پرویز شیخ‌طادی کارگردان سینما از برپایی بزرگداشت خود در سی و یکمین دوره جشنواره‌ فیلم فجر انصراف داداین کارگردان سینمای ایران روز چهارشنبه با اعلام انصراف خود از برپایی مراسم بزرگداشت وی در این دوره جشنواره به ایسنا، گفت: «وضعیت فعلی سینما خیلی باعث افتخار نیست و این هنر در حال حاضر وجاهتی نزد مردم ندارد که بخواهیم برایش جشنی بگیریم.»

 

alt

 
پرویز شیخ‌طادی افزود: «متاسفانه سینما وارد عرصه بی‌ادبی‌، تهمت و افترا شده و به نظر من در حال حاضر به جای شادی کردن باید برایش سیاه بپوشیم.» 

این کارگردان خاطرنشان کرد: "با وجود احترام ویژه‌ای که برای محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره قائل هستم از ابتدا هم تمایلی برای بزرگداشت نداشتم و اعلام کرده بودم شرایط سینما خوب نیست و در حال حاضر که وضعیت بدتر شده است‌، خواستم وارد این ماجرا نشوم تا حداقل شناختی که مردم از من دارند خدشه دار نشود."
 
در پی انصراف شیخ‌طادی، روابط عمومی جشنواره فیلم فجر در یادداشتی ضمن تایید خبر انصراف او از بخش بزرگداشت‌های این دوره جشنواره اعلام کرد:
"از نگاه جشنواره بین‌المللی فیلم فجر پرویز شیخ طادی شایسته تقدیر بود، اما به انتخاب و به تصمیم ایشان که یک ماه پس از توافق جشنواره گرفته شده احترام می‌گذاریم. انشا ا... در زمانی که ایشان موجب افتخار سینما باشند و در اوج از ایشان تقدیر شود."

سی و یکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم فجر 12 تا 22 بهمن ماه برگزار می‌شود.



منبع ایسنا 
 

 
سجادپور:برخی ادعاها درباره استعفایم بی اساس است

"سیدعلیرضا سجادپور" روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا افزود: از سازمان امور سینمایی درخواست کرده ام، بطور دقیق استعفانامه من را منتشر کند. وی یادآور شد: علت استعفای من در این نامه کاملا مشخص شده و در استعفانامه خود آن را بطور شفاف اعلام کرده ام.



alt

سجادپور با اشاره به انتشار مطلبی در یکی از رسانه ها مبنی بر برکناری وی از سوی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: تحلیل این رسانه بی اساس است و انتشار چنین اخباری برای رسیدن به اهداف خاص صورت می گیرد. سیدعلیرضا سجادپور با حضور جواد شمقدری در سمت معاونت امور سینمایی، به عنوان مدیرکل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای منصوب شد.

وی پس از تشکیل سازمان امور سینمایی به عنوان معاون امور فعالیت های سینمایی این سازمان انتخاب شد و مسوولیت خود در اداره کل ارزشیابی و نظارت بر سینمای حرفه ای را به مهدی عظیمی میرآبادی سپرد.

 
سجادپور رفت / اعلام كرده كه مي‌خواد فيلم بسازد

سیدعلیرضا سجادپور بعد از هزار و 168 روز مسوولیت و مدیریت بر عرصه‌ی سینما به کار خود پایان داد.

سجادپور بعد از روی کار آمدن جواد شمقدری از 19 مهرماه سال 88 به عنوان مدیرکل اداره نظارت و ارزشیابی معاونت سینمایی مشغول به کار شد.

سجادپور پیش از اینکه جایگزین محمود اربابی بشود مسوولیت‌هایی چون مدیریت واحد سناریوی حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی (1370- 1366)، مدیر کل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی (1376 -1374)، مدیریت طرح و برنامه سیمای شاهد (1372 -1370)، تهیه‌کنندگی فیلم سینمایی و سریال‌های تلویزیونی، مدیر کل اداره فیلم و تلویزیون سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، مدیر فرهنگسرای ارسباران و موسس و مدیریت اجرایی هیأت اسلامی هنرمندان را بر عهده داشت و به عنوان فیلمنامه نویس و تهیه کننده نیز مشغول بود.

سجادپور

او در همان ابتدای حضورش در ادراه کل نظارت و ارزشیابی با اظهار نظر در موارد مختلف نقش محوری‌اش را در تصمیم گیری‌ها آشکار کرد و شاید بتوان رکورد تعداد مصاحبه از یک مدیر را بنام او ثبت کرد.

تشکیل تشکل تهیه‌کنندگان، معرفی «بدورود بغداد» به اسکار، توقیف و رفع توقیف برخی فیلم‌ها، مخالفت با حضور بین‌المللی برخی فیلم‌ها، تعطیلی خانه سینما، تحریم اسکار، حوزه هنری و حاشیه‌های اکران امسال از بیشترین مواردی بودند که سجادپور درباره آنها صحبت کرد و حضور موثری در تصمیمات اتخاذ شده داشت.

همچنین غیبت چند روزه‌اش در سال گذشته نیز گمانه زنی‌های زیادی را به همراه داشت که پس از چند روز سجادپور در گفت‌وگویی با ایسنا اعلام کرد: فعالیت‌های دو سه روز گذشته‌ی من فعلا مصلحت نیست که رسانه‌یی شود اما به زودی اخبار خوشی از سینماگران بازداشتی خواهید شنید.

وی با تاکید مجدد که «‌موضوعاتی که درباره‌ام مطرح می‌شود هیچ کدام صحت ندارد» گفته بود: در فرصتی مناسب فعالیت‌های دو روز گذشته‌ام را رسانه‌ای خواهم کرد، اما اجازه‌ دهید تا رفع مشکل سینماگران دستگیر شده، ریز گفت‌وگوها رسانه‌ای نشود. چند تن از سینماگران مطرح هم در این گفت‌وگوها با ما همکاری داشتند و از همکاری خیلی خوب مسؤولان قرارگاه «ثارالله» قدردانی می‌کنم.

سجادپور که نزدیک‌ترین شخص به جواد شمقدری بوده و بارها ردپایش در اتفاقات و تصمیمات مهم سینمایی در دوران اخیر دیده شده بود در گفت‌وگویی با دفاع از عملکردش اعلام داشت: «چرا یک تیم مدیریتی بنابر مسئولیتش و موقعیت تاریخی و نیازهایی که شرایط روز ایجاد می‌کند اگر می‌آید و می‌خواهد ریل‌گذاری تازه کند برخی با خشم و عصبانیت با موضوع برخورد می‌کنند؟ من آن را جز یک چیز نمی‌دانم و آن هم اینکه یا این افراد در رانت‌ها و منافع ریل‌گذاری قبلی سهیم و شریک بودند و هر نوع تغییری به ضرر منافع آنها بوده که احتمال آن بسیاری بالاست یا منافع سیاسی‌شان ایجاب می‌کرده همان ریل‌گذاری سابق باقی بماند تا بتوانند اهالی سینما و چهره‌های سینمایی را هر موقع که می خواهند مانند یک سرباز پیاده در خدمت منافع سیاسی‌شان به کار بگیرند و اهالی سینما از به کارگرفته شدن به عنوان یک سرباز سیاسی برای گروه‌ها و احزاب آسیب ببینند تا آنها نفع‌شان را ببرند و به موقع هم کنار بکشند و سینما را آسیب دیده و اعتماد از دست داده رها کنند این اتفاقی بود که بارها و بارها افتاده بود.»

وی ادامه داد:« یکی از مهم‌ترین ریل گذاری‌هایی که تیم مدیریتی سینمای کشور در دو سه سال گذشته انجام داد همین ایجاد تغییرات جدی در نگرش گروه‌ها و احزاب به سینما بود و این تیم فضا را به گونه‌ای طراحی مجدد کرد که دیگر این نگرش که به آن اشاره شد امکان و جا نداشته باشد. چون سینما به قدر کافی از این نگرش‌ها ضربه خورده است و این هنر مهمتر و فراتر از این است که بخواهد آلت دست گروه‌ها، احزاب و جناح‌های سیاسی قرار بگیرد اما بارها و بارها این اتفاق افتاد و کسی نیامد تا آن را اصلاح کند. ما تلاش کردیم موضوع را اصلاح کنیم و یکی از راه‌هایش اصلاح صنوف بود و جلوگیری از اینکه صنوف با مبنای غیر قانونی شان تبدیل به آلت دست گروه‌های سیاسی بشوند.»

سجادپور مطرح کرد: «متاسفانه امسال که باید ثمره کارمان را ببینیم و عرضه کنیم مواجه با تندترین برخوردهای سیاسی زده شدیم و نهادهای غیر دولتی به صرف داشتن چند سالن سینما سعی کردند بازورگویی جلوی قانون و سیاست های سینمایی بایستند و تا می‌توانند فضای سینمای کشور را برهم بزنند و موضوع را بحرانی نشان دهند که با پایمردی و پافشاری مدیریت سینمای کشور این بحران از سرگذشت و الان می‌بینیم ناچار شدند به قانون تمکین کنند و مساله اکران با قدرت پیش می رود.

این نوید را می‌دهم علی رغم کارشکنی‌ها که فکر می‌کنم ادامه خواهد داشت سال اکران پر رونق و خوبی را داشته باشیم حتی بهتر از سال گذشته که در دهه اخیر بهترین بود.»

وی اظهار داشت:« ایده‌آل‌های ما خیلی بیشتر از اینها بوده و به خیلی چیزهایی که می‌خواستیم نزدیک نشدیم اما اگر بخواهیم به طور نسبی با آنچه که بوده قیاس کنیم ممکن است بتواند برخی را راضی کند اما خود ما راضی نیستیم و می‌شود در زمان باقیمانده خیلی بهتر از اینها جلو رفت.»

با تغییر چارت سینمایی، 9 مرداد ماه شمقدری طی حکمی سجادپور را به عنوان معاون امور فعالیتهای سینمایی و سمعی و بصری منصوب کرد که وی تا امروز در این مسوولیت حاضر بود اما سرانجام با اعلام رسمی پذیرش استعفاء به قصد تولید فیلم از مدیریت سینما رفت.

 

منبع: ايسنا

 
قطع انگشت مهران مديري در قلب يخي + تصاوير

بازی مهران مدیری در سریال «قلب یخی» منجر به حادثه‌ای شد که وی را مجبور کرد تا با دستکش در سریال جدیدش مقابل دوربین برود.

روابط عمومی سریال «ویلای من» اعلام کرد: بازی مهران مدیری در سری جدید سریال «قلب یخی» با حادثه‌ای تلخ همراه بود. در یکی از سکانس‌ها که سکانس پرزحمت و پر هزینه‌ای بود، پای مدیری می‌لغزد و او برای حفظ تعادل به شیشه‌های شکسته چنگ می‌اندازد و ناگهان انگشت کوچک دست راستش قطع می‌شود.

مدیری درگیر و دار فیلمبرداری، با وجود قطع انگشت، بازی در سکانس را به پایان می‌رساند. بعد از آن تازه گروه، متوجه ماجرا می‌شوند و مدیری و انگشتش را به بیمارستان می‌رسانند. انگشت مدیری پیوند زده می‌شود اما حس و عصب آن بازنمی‌گردد. از این رو شما در عکس‌های منتشر شده از سریال «ویلای من» می‌بینید که مهران مدیری دستکش سیاه چرمی به دست دارد. البته عکس‌هایی که در آن مدیری دستکش به دست ندارد هم گویای این قضیه هست و مشخص است که انگشت قطع شده همچنان در پانسمان و بانداژ است.

 

مهران مديري

مهران مديري

مهران مديري

منبع: ايسنا

 
بیانیه صنوف سینمایی برای ادامه تحریم سینما آزادی

صنوف سینمایی برای ادامه تحریم سینما آزادی، بیانیه ای را خطاب به وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی صادر کردند.

 

آقای وزیر
دستور شما به شورای صنفی رسید. اینکه شما از کجا و چرا به این نقطه و نتیجه رسیده اید قطعا به ما مربوط نیست والا توضیحی ...توجیهی... امّا همانگونه که خود آگاهید دو بار و هر بار در مقطعی تعیین کننده آقایان مسئولین حوزه و ...خدمت شما رسیدند و با دادن قول و وعید و حتی امضای تفاهم نامه سینماهایشان را از تحریم خارج کردند. امَا همانطور که باز خود شما و کمی هم ما می دانیم هرگز پایبند قول و قرار خود نماندند که نماندند امَا ...
آقای وزیر 
شما بهتر از هر کس می دانید که شورای صنفی فعلی مشروعیت خود را از چهار صنف بزرگ سینمایی می گیرد.
جامعه صنفی ( 2 عضو ) انجمن سینماداران ( 3 عضو ) کانون پخش ( 2 عضو ) کانون کارگردانان ( یک عضو که فعلأ در شورا نماینده ندارد) و یک نماینده ناظر از وزارت ارشاد.

بنابراین ملاحظه می فرمائید که اعضاء شورای صنفی بدون جلب نظر آحاد صنف مربوط خود نمی توانند تصمیمات مهم را اتخاذ کنند. لذا بدینوسیله نظر صنوف مختلف مثل اعضاء کانون پخش مثل اعضاء انجمن سینماداران مثل اعضاء جامعه صنفی .... به نظر شما می رسد که آورده اند.
1- از این تاریخ تا زمان برگشتن حوزه محترم هنری به قانون و تمکین از آن تا ... انحلال دولت در دولت حوزه محترم هنری و تا ..... آن زمان که حوزه هنری به دلخواه و قانون خودنوشته عمل کرده و فیلمهای ما را گزینشی اکران کند ما نیز هیچکدام از فیلمهایمان را در سینماهای حوزه چه در تهران و چه در شهرستانها به اکران در نمی آوریم.
2- ما با هم ، هم قسم می شویم چنانچه فیلمی چه از بخش خصوصی و چه از بخش دولتی در سینماها و حوزه از جمله آزادی بدون رضایت شورای صنفی اکران شود ما آن فیلم را در سینماهایمان به اکران در نخواهیم آورد.

آقای وزیر
فیلمهای ما چون بچه های ما هستند بچه هایی که به مراقبت شدید نیاز دارند. سینما به جانمان بستگی دارد سالن سینما و فیلم به مثابه آب و ماهی است ما به دریای سینمای آزادی نیازمندیم امَا چه کنیم که آن سه مدیر اسبق و سابق خانه سینما با همکاری وردستانشان بعد از شکست در فتنه خانه سینما و ... به تعطیلی کشاندن آن اکنون در حوزه هنری و در قالب اطاق فکر لانه کرده اند و بخاطر ساخت چند فیلم و .... فضا و آب دریای آزادی را مسموم کرده اند ما بخاطر زنده ماندن فیلمهایمان به ناچار از آن دریای آزادی و ... خود را محروم میسازیم دعا می کنیم خدا خود، رسوا کند آن مدیران اسبق را که سینما را مرکز تاخت و تازاهداف محقرشان ساختند خدا رسوا کند کسانی را که سینمای نجیب، سر به زیر، مؤثر و جهانگشایی ما را به نانجیبی گردنکشی و بدتأثیری محکومش می کنند گواینکه رسوایشان هم کرده است سقوط تشت رسوایی ، آغاز شده است چیزی نمانده است که در اصابت با زمین صدایش دنیا را بردارد.

سينما آزادي

 

منبع: سينماپرس

 

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3381585
 

ما 18 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.