غلامرضا آزادی تهيه كننده در گفتگویی گفت: برپایی جشنواره فیلم فجر از نظر فیلمسازان و سینماگران رویداد بسیار خوبی است که به سینما و فیلمساز فکر می شود. وی ادامه داد: جشنواره جریانی رقابتی برای فیلمسازان دارد که اگر این رقابت وجود نداشته باشد دیگر موفقیت و پیشرفتی در آن حاصل نمی شود.
آزادي با اشاره به شور و هیجان حاکم بر جشنواره فیلم فجر گفت: جشنواره فیلم فجر شور و هیجانی در خود نهفته دارد اما سیاست آن طوری که در روند سینمای ایران هیچ گونه تاثیری ندارد. تهیه کننده فیلم سینمایی "قبیله من" افزود: مشکل اصلی جشنواره نحوه اجران آن است زیرا در این جشنواره هیچ اثری از فیمسازان اندیشمندی که مردم آنها را دوست دارند وجود ندارد.
وی ادامه داد: امروز وضع سینما به قدری به بهم ریخته شده که این آشفتگی باعث ریزش و قهر مخاطب از سالن های سینمایی شده است. تهیه کننده فیلم سینمایی "حریر" بیان کرد: متاسفانه جشنواره فیلم فجر طی دو سال گذشته نتوانسته گوشه ای از مشکلات سینما را حل کند و شاهد اثرگذاری مثبت آن نبوده ایم.
وی همچنین با اشاره به تعداد فیلم های دولتی شرکت کننده در جشنواره گفت: حضور تعداد بیشتر فیلم های دولتی به نسبت فیلم های بخش خصوصی رویکرد دیگر این جشنواره است که جشنواره را تبدیل به بخش دولتی کرده است.
آزادی گفت: به اندازه ای که سالهای گذشته علاقه داشتم در جشنواره حضور داشته باشم امروز دیگر ندارم و به نوعی دچار پس ماندگی شده ایم. این تهیه کننده ادامه داد: در خصوص اکران ساختن فیلم ها، باید ها و نبایدها آنقدر زیاد و سلیقه ای شده که فیلمسازان مستقل را بی آینده کرده است.
آزادی به مشکلات بخش خصوصی اشاره کرد و گفت: حکایت سینما و فیلم ها شبیه جمله مرغ همسایه غاز است شده جشنواره مسائل و مشکلات بخش خصوصی را حل می کند و وقتی دولت فیلم بسازد فیلم هایش مثل همان حکایت می شود.
این تهیه کننده با اشاره به دلسردی مخاطب از سینماها و فیلم های در حال اکران اظهار داشت: از فروش فیلم های سینمایی آشکار است که مخاطب از سینما دلسرد شده است وقتی پیشنهاداتمان ارزش ندارد نمی توانیم درد سینما را دوا کنیم.
منبع: خبرنگاران جوان
رئیس تلویزیون لهستان در راس هیئتی سینمایی و تلویزیونی از این کشور شب گذشته با حضور در جشنواره فیلم فجر با رئیس سازمان سینمایی و دبیر جشنواره فجر دیدار و گفت و گو کرد.
به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، شب گذشته ریئس تلویزیون کشور لهستان به همراه هیئت سینمایی تلویزیونی این کشور، با جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی کشور و محمدرضا عباسیان دبیر سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر دیدار کردند.
در ابتدای ورود این هیئت لهستانی به جشنواره، محمد رضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر به استقبال آنها رفت و پس از آن گفتگویی نیم ساعته با حضور جواد شمقدری ریئس سازمان سینمایی، محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره و علی حاج قاسمی مدیر بخش بین الملل صورت گرفت.
در این دیدار دو طرف خواستار برقراری ارتباطات فرهنگی بین دو کشور شدند و از بازار فیلم و همچین برپایی هفته فرهنگی ایران در لهستان استقبال کردند. همچنین ریئس تلویزیون لهستان خواستار تولید مشترک در زمینه آثار سینمایی، ساخت آثار مستند و بخصوص انیمیشن شد.
شایان ذکر است چند ماه گذشته موسسه رسانه های تصویری برای اولین بار هفته فیلم ایران در کشور لهستان را برگزار کرده است. بر اساس این گزارش، هیئت سینمایی و تلویزیونی لهستان پس از گفتگو با مدیران سینمایی کشورمان به تماشای یکی از فیلم های جشنواره نشستند و از بخش های مختلف جشنواره از جمله بازار فیلم و غرفه لهستان دیدن کردند.
سینماسنتر: در پی استقبال از فیلم سینمایی "حوض نقاشی"، تصمیم به اکران این فیلم در سانس فوق العاده گرفته شد، بدین ترتیب این فیلم در ساعت 23 امشب، 13 بهمنماه در سینما آزادی سانس فوق العاده اکران خواهد شد.
فيلم سينمايي «حوض نقاشی» ششمین ساخته مازیار میری، فیلمی در حال و هوای فیلم «طلا و مس» است، که به مشکلات قشری خاص میپردازد. نام فیلم برگرفته از شعر عامیانه و معروف «گنجشگک اشی مشی» است و در داستان فیلم به شعر و مفهوم آن اشاره شده است. این فیلم که نگاهی تازه به خانوادهای غیر عادی دارد، از آبان ماه کلید خورد و فیلمبرداری آن در اوایل دی ماه 91 به پایان رسید. این فیلم از تولیدات حوزه هنری است و جزء فیلمهای ارزشی محسوب شده و در راستای حفظ ارزشها و بنیان خانواده ساخته شده است.
خلاصه داستان:
مریم و رضا با آدم های دیگر فرق دارند؛ آن هم نه یک فرق ساده. آن ها باید تلاش کنند تا به دیگران ثابت نمایند این تفاوت بزرگ را با معجزه عشق حل کرده اند. کار جدید مازیار میری داستان زوج جوانی را روایت می کند که هر دو به لحاظ ضریب هوشی پایین تر از حد نرمالند و همین مساله ژنتیکی، سبب آن میشود که ازدواج آنها با مشکل دچار شود.
به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، در راستای همکاری پایگاه اوج با ستاد برگزاری جشنواره فیلم فجر قرار است«علی فتح الله زاده» مدیرعامل باشگاه استقلال به محل اصلی برگزاری جشنواره در برج میلاد می آید.
علی فتح الله زاده در راستای تعامل بیشتر ورزش و هنر سینما به همراه خانواده خود به جشنواره فیلم فجر می آید و به تماشای فیلم «آسمان زرد کم عمق» ساخته بهرام توکلی می نشیند.در همین چهارچوب قرار است در روزهای آینده جواد نکونام، علی دایی و جمعی دیگر از ورزشکاران جهت تماشای فیلم های جشنواره در برج میلاد حاضر شوند.
معمولا رسم بر این است که در پایان هر جشنواره و برنامهای از ین دست عملکرد و کارنامه آن جشنواره در بوته نقد قرار گیرد که ان شاءالله ما نیز پس از اختتامیه جشنواره به این مهم خواهیم پرداخت، لیکن در مورد سی و یکمین جشنواره فیلم فجر نکاتی وجود دارد که گفتنش در همان روزهای آغازین جشنواره خالی از لطف نیست.
1- در جشنواره امسال اتفاق بسیار بزرگی روی داده است که میتواند نقطه عطفی در تاریخ سینمای ما به شمار آید و دورهای دیگر در سینمای کشور ما رقم بزند.و این اتفاق مهم اکران دیجیتال فیلمهای جشنواره و تجهیز سینماها به امکانات پخش دیجیتال است.اتفاق مهمی که متاسفانه از سوی اهالی رسانه و سینماگران چندان که باید،به آن پرداخته نشده و مغفول مانده است .
به هر روی این که دبیر این دوره از جشنواره چنین ریسکی را پذیرفته است که در دوره مدیریت او اتفاقی چنین بزرگ و خطیر روی دهد به قاعدهای ارزشمند است که میتوان به واسطه آن از اندک کاستیهای روزهای نخست برگزاری جشنواره صرف نظر کرد.با این همه و در حالی که تجهیز سینماها به شیوه نمایش دیجیتال میتوانست در اولین سال اجرای آن منجر به بروز بینظمیهای طبیعی معمول شود لیکن خوشبختانه تاکنون نظم و انضباطی قابل تامل بر امور مختلف مربوط به جشنواره حکمفرما بوده است .
با نگاهی به سایر جشنوارههای هم خانواده فیلم فجر که در بعضی از آنها حتی بولتن جشنواره نیز چاپ نشده و یا در بعضی دیگر که اطلاع رسانی به شدت ضعیف بوده است میتوان به صحت این ادعا پیبرد.جدی گرفتن بخش بینالملل ،اهتمام ویژه به سینمای مستند، تهیه و آماده سازی بولتن مفید و شکیل و مناسب جشنواره ای با این وسعت و نیزتجهیز چند سالن دیگر به امکان نمایش فیلمهای سه بعدی از دیگر موارد قابل تامل و تقدیر این دوره از جشنواره است.
2 - در اغلب جشنوارههای پیشین بریز و بپاشهای معمول و مرسوم از جمله نکاتی بود که موجب اعتراض دلسوزان سینما و جشنواره میشد، لکن به نظر میرسد در سی و یکمین دوره از برگزاری این جشنواره مسئولان با الگو قراردادن رهنمودهای مقام معظم رهبری در زمینه صرفهجویی و پرهیز از صرف هزینههای کم اهمیت تصمیم گرفتهاندهزینهها را صرف امور دیگری کنند .
اموری که انشاءالله بتواند به اعتلای سینمای ملی و دینی منجر شود و از نظر فنی و تکنیکی نیز جایگاه سینمای ما را ارتقا بخشد.به هر روی اگرچه نمیتوان منکر اندک کاستیهایی در زمینه پذیرایی و مواردی از این دست شد اما نظر به مواردی که ذکر شده میتوان از این کاستیها (که بروز آنها در اولین روزهای اغلب جشنواره ها طبیعی و معمول است) صرفنظر کرد و امید داشت در روزهای آتی این کاستیها نیز مرتفع گشته و انشاءالله شاهد جشنوارهای نوگرا، منظم و مفید برای سینمای ایران باشیم.
منبع: فارس
وی افزود: امروز پس از استقبال بی نظیر از فیلم های سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر در سینما فرهنگ و تقاضای تماشای فیلم سینمایی«حوض نقاشی» از سوش علاقه مندان، سانس فوق العاده برای این فیلم در نظر گرفته شد.
فیلم سینمایی «حوض نقاشی» ساخته مازیار میری و تهیه کنندگی منوچهر محمدی است که در آن بازیگرانی چون نگار جواهریان و شهاب حسینی ایفای نقش می کنند.
فیلم سینمایی «گناهکاران» ساخته فرامرز قریبیان در اولین روز از سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر با استقبال خوب مخاطبان روبرو شد. اکران فیلم سینمایی «گناهکاران» در حالی صورت گرفت که تمامی صندلی های طبقه همکف پر است و صندلی های سالن بالکن هم رو به اتمام است.
"گناهکاران" جدید ترین ساخته فرامرز قریبیان است که در آن بازیگرانی چون رامبد جوان، رضا رویگری، فرامرز قریبیان، نسرین مقانلو، همایون ارشادی، کورش تهامی و هومن برق نورد به ایفای نقش پرداخته اند.
گفتنی است پس از نمایش فیلم سینمایی «گناهکاران» جلسه پرسش و پاسخ فیلم در برج میلاد با حضورعوامل فیلم برپا شد.
در اولين روز از سي و يكمين جشنواره بينالمللي فيلم فجر 6 فيلم روي پرده برج ميلاد ميرود.
به گزارش ستاد خبري سي و يكمين جشنواره بينالمللي فيلم فجر، در اولين روز از نمايش فيلمهاي سي و يكمين جشنواره بينالمللي فيلم فجر در مركز همايشهاي برج ميلاد، 4 فيلم سينمايي و 2 فيلم مستند روي پرده ميرود.
بر اساس اين گزارش، در سالن اصلي مركز همايشهاي برج ميلاد، از ساعت 10 صبح دو فيلم مستند «در جستجوی گمنامی» به کارگردانی علیرضا کرمی و «صندلی شماره 257» به کارگردانی محسن خانجهانی، ساعت 13:30 «هیچ کجا، هیچکس» ساخته ابراهیم شیبانی، ساعت 16:15 «او خوب سنگ میزند» ساخته سید هادی محقق، ساعت 19:30 «گناهکاران» به كارگرداني فرامرز قریبیان و ساعت 22 «مروارید» ساخته سیروس حسنپور (خارج از مسابقه) نمايش داده و پس از نمايش هر فيلم نشست گفتوگو با فيلمسازان برگزار ميشود.
گفتني است فيلمهاي مستند و فيلمهاي خارج از مسابقه نشست گفتوگو با فيلمسازان نخواهد داشت.
همچنين از ساعت 10:30 صبح در ايوان شمس، فيلم سينمايي «آقاي الف» به كارگرداني علي عطشاني كه اولين فيلم سهبعدي سينماي ايران محسوب ميشود، روي پرده ميرود و پس از نمايش فيلم ساعت 12:45 نشست گفتوگو با فيلمساز و عوامل فيلم در برج ميلاد برگزار خواهد شد.
اهالي رسانه ميتوانند با در دست داشتن كارت جشنواره به تماشاي اين فيلم در ايوان شمس بنشينند. ضمنا وسيله اياب و ذهاب به سمت برج ميلاد برقرار ميباشد.
به گزارش ستاد خبری سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر، آیین افتتاحیه سی و یکمین جشنواره بین المللی فیلم فجر شب گذشته با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی، محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر و جمعی از سینمارگران و هنرمندان در تالار وحدت برگزار شد.
محمدرضا عباسیان دبیر جشنواره فیلم فجر ضمن عرض خوش آمد به سینماگران و میهمانان متنی را به شرح زیر قرائت کرد:
بشارت بر ارباب اقبال باد
مبارک به صاحب دلان فال باد
قرار بر مبارک مبارکی ایامی است که مردمانش تاج شاهی بر زمین کوبیدند و دستار تشرع بر سر بستند. سر و جانمان دل است، به دل انقلاب بزرگ تاریخ معاصر. انقلاب اسلامی ایران... تا به جایی رسد که سی و یکمین جشنواره فیلم، یعنی اجماع هفت هنرش باشد و من کودک انقلاب، اینک میان سال و دبیرش.
پوست اندازی زیبایی است، که کودکان انقلاب اینک جا بر جا پای بزرگان انقلاب گذارده اند و قرار است این هنر در خور و بزرگ (یعنی سینما) نشانگر وقار، اقتدار، گذشت و ایثار آدم هایی باشد که جان به انقلاب دادند و گلوی تشنه انقلاب را به خون خوشبوی شان معطر نمودند و آب و رنگ و آبروی انقلاب و صلابت و گگلگونی خون آنان است.
من در ایام این جشنواره به اندازه عمر یک آدم حرف زده ام و گفتم و نوشتم. انقلاب هوشیارمان کرد که عدد و رقم نه معتبر است، نه قبول؛ که آمار و شمارگان کم می آورد در هنر.
رکورد بر حرف نیست، که بر عمل است و ما آموخته ایم حی علی خیرالعمل. هیچ نمی گویم و امیدوارم عمل تمام دست اندرکاران جشنواره سی و یکم فجر، یعنی همکارانم، محتاج حرف نباشد.
اما می دانم هر چه کرده باشیم در مقابل قد بلند انقلاب و قد بلند سینمای ایران کم است، اما چه کنیم که بلند قدی انقلاب کوچکی ما را می نمایاند. شاید هم بلند قدی سینما و فراگیری اش کوتاهی قامت مان را بپوشاند و بلند نشانمان دهد و ستارمان باشد که خداوند در قرآن فرموده اند که ستارالعیوب اند. انشاءالله در اختتام این جشنواره حرفی برای من باشد.
خدایا چنان کن سرانجام کار
تو خشنود باشی و ما رستگار
در ادامه مراسم جواد شمقدری دطی سخنانی گفت: در دهه چهارم سینمای ایران باید آینده و افق بلند آن پایه ریزی و طراحی شود، فارغ از آنکه نسبت به سه دهه گذشته و مسیر طی شده چه نظری داریم و افت و خیزها و نقاط قوت و ضعف و چالش ها و رویش های آن را چگونه ارزیابی می کنیم، در سه ویژگی همه متفق القول هستیم.
وی افزود: سینمای ایران یک پدیده قابل اعتنا و شگفت انگیز و ارزشمند می باشد که در عرصه داخلی و خارجی جایگاه ویژه دارد.
ظرفیت و توان فکری و محتوایی و نیروی انسانی و مهارت و ذوق هنری سرشاری در اختیار این سینما قرار دارد.
شمقدری ادامه داد: ایران پیشرفته در پرتو آرمان های بلند انقلاب اسلامی و برای حضور در رقابت های جهانی و گذر از گردنه های سخت اجتماعی و فرهنگی به شدت محتاج یک سینمای پیشرو، موثر و کارآمد می باشد اما شناخت موقعیت کنونی و ظرفیت و اقتضائات موجود یک عامل بسیار مهم در زمینه طراحی و برنامه ریزی برای دهه چهارم است که بدون هیچ تعصب و پیش داوری باید با آن روبرو شویم.
اهتمام و جدیت مدیریت کنونی جهان برای محو فرهنگ ها و تمدن هایی که هویت مستقل دارند و حاضر نیستند در نظم تحمیلی آن قرار بگیرند که ایران اسلامی و جریان مقاومت اسلامی و بیداری در منطقه و جهان راس در این تهاجم هستند.
رئیس سازمان سینمایی کشور افزود: دانش بصری و تجربه های سیبنمایی (به معنای دیدن فیلم) به یمن فناوری های جدید، آن قدر گسترش یافته که نمی توان با بن مایه های ضعیف هنری و سینمایی، مخاطب را جذب و اقناع کرد.
ماهیت سینما یک ماهیت تحمیلی است که بجای انکار آن، باید آن را شناخت و روش درست بکارگیری آن را آموخت. ماهیت سینما سرگرمی است، نیاز به سرمایه گذاری سنگین و اعتبار و پول دارد.
با عنایت به این ویژگی ها راه آینده سینمای ایران باید ترسیم و مهندسی شود.
وی در ادامه بیان داشت: آنچه امروز به عنوان اختلاف صنفی و اجرایی و بعضا به عنوان بحران از آن یاد می شده، ناشی از ضعف هایی است که به ماهیت سینما بی توجهی شده است. آینده و بقای سینمای ایران در گرو توجه به این چهار ویژگی است:
جنشواره امسال نشانه هایی از آغاز یک فصل جدید در سینمای ایران را به همراه دارد. حضور چهار نسل خود یک ویژگی قابل تامل است. نسل چهارم زنگ خطر را برای همه به صدا درآورده و از حضور رقبایی که می توانند عرصه را از آن خود کنند، خبر می دهد.
وی افزود: نسل دوم و سوم در جستجوی مسیرهای طی نشده و در حسرت فرصت های از دست رفته است تا شاید جبران کند. و تلاش های نسل اول نشان می دهد که سینما بی رحم است و در عرصه تجربه روز به روز سخت تر و مهار نشدنی تر می شود. مگر در کنار تجربه های گران قدر به اصول و قواعد کار احترام بگذاریم و به آن تکیه کنیم، همان طور که در هفته های اخیر در بعضی رسانه ها و نقل و گفتگو ها جشنواره را فرصتی برای همدلی و همگرایی می دانستند. انشاءالله این انتظار عملی شود و مدیریت جشنواره و به خصوص دبیر محترم آن که موظف شده بود این مشی همدلی و همگرایی را در برنامه ها و روش های خود اتخاذ نماید.
شمقدری در پایان افزود: امیدوارم همان طور که سیمرغ بلورین جشنواره فیلم فجر بالاخره پس از سه دهه قاب نشینی از سطح عبور کرد و در فضا بال گشود، سینمای ایران نیز با نگاه به افق های دور و با اتکا به آرمان های بلند انقلاب اسلامی در فضای بیکران احساس و عاطفه و اندیشه های متعالی اوج بگیردو به تعبیر حضرت امام (ره) روح و مشام جان زیبا پسند طالبان جمال حق را معطر سازد.
در ادامه مراسم «سید محمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه جشنواره فیلم فجر ضمن قرائت شعری با مضمون هنر در سخنانی گفت: سینمای بعد از انقلاب هرچند کوشیده به سمت ابتذال نرود، اما برخی هم در این میان تلاش کردند آن را به سمت انفعال پیش ببرند که هنرمندان نباید بگذارند چنین اتفاقی بیفتد.
وی ادامه داد: امروز سینماگر رسالتی دارد که صدبار مسئولانهتر از گذشته است و اگر به رنج و به خون چهره، هنرمند است که تن به آسودگی نیاساید. سینما کلید پیشرفت کشور است و خانه بیدر امنیت خود را از دست میدهد. نباید به هرکس اجازه ورود به آن بدهیم و سینماگر باید از کلید معرفت و هنر خود به خوبی محافظت کند. انتخاب مسئولان این بخش نیز با همین دیدگاه صورت گرفته است.
وزیر ارشاد اظهار داشت: سینمای امروز شاهد تجدید حیات معنویت است و علی رغم اهانت به اسلام و پیامبر اعظم همگان به تحقق وعده الهی راسختر میشوند. هنرمند مصالح خود را منطبق با مصلحت حق میانگارد.
وی گفت: سیو یکمین جشنواره فیلم مفجر با تمایزی محسوس نسبت به سالهای گذشته از نقد سالم اجتماعی، دفاع مقدس و حضور چشمگیر فیلم اولیها و استقبال بین الملی به چراغ راهنما مجهز شده است.
در این مراسم در بخش بزرگداشت ها از جمشید مشایخی، مهری شیرازی، جهانگیر الماسی و نادر طالب زاده تقدیر شد.
تقدیر از سه نقاش پیشکسوت سردر سینماها و تقدیر از علی عطشانی کارگردان اولین فیلم سه بعدی ایران نیز از دیگر بخش های افتتاحیه جشنواره بود.
معرفی برگزیدگان بخش اقلام تبلیغی و اهدای سیمرغ های این بخش از دیگر بخش های افتتاحیه فجر سی و یکم بود.
در این مراسم هنرمندان زیادی حضور داشتند که از جمله می توان به محمدهادی کریمی، محمدرضا شریفینیا، رضا رویگری، رضا ناجی، نیکی کریمی، نسرین مقانلو، حسین ترابی، مریلا زارعی، سروش صحت، فرامرز قریبیان، سام قریبیان، کوروش تهامی، الهام حمیدی، اشکان خطیبی، جهانگیر الماسی، بیتا فرهی، پوران درخشنده و ... اشاره کرد
به گزارش سینماسنتر به نقل از روابط عمومي سي و يكمين جشنواره بين المللي فيلم فجر مراسم افتتاحيه اين دوره از جشنواره عصر روز 11 بهمن در تالار وحدت تهران برپا ميشود. همچنين مراسم اختتاميه بخش مسابقه بين الملل جشنواره 17 بهمن در تالار وحدت برگزار خواهد شد.
در اين خبر زمان برگزاري مراسم اختتاميه سينماي ايران 22 بهمن عنوان شد و اشاره شد: مراسم اختتاميه سينماي ايران روز 22 بهمن همزمان با پيروزي شكوهمند انقلاب اسلامي در سالن همايش هاي برج ميلاد برگزار مي شود. شايان ذكر است سازمان سینمایی کشور، مقارن با سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، سی و یکمین دوره جشنواره بینالمللی فیلم فجر را در قالب مسابقه سینمای ایران و جهان از تاریخ 12 لغایت 22 بهمن ماه 1391 به دبيري محمدرضا عباسيان برگزار مینماید.
فروش ایالات متحده | |
53 $-M | |
فروش جهانی | |
3.4 $-M | |
فروش کلی | |
56.4 $-M | |
فروش ایالات متحده | |
279 $-M | |
فروش جهانی | |
308 $-M | |
فروش کلی | |
587.8 $-M | |
فروش ایالات متحده | |
82 $-M | |
فروش جهانی | |
8.7 $-M | |
فروش کلی | |
90.8 $-M | |
فروش ایالات متحده | |
33.7 $-M | |
فروش جهانی | |
--- $-M | |
فروش کلی | |
33.7 $-M | |
فروش ایالات متحده | |
72.8 $-M | |
فروش جهانی | |
110 $-M | |
فروش کلی | |
183 $-M | |
این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.
ما 60 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم