Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
Cma.22 - تاریخچه جلوه های ویژه به روایت اسکورسیزی
  تاریخچه جلوه های ویژه به روایت اسکورسیزی
معرفی و بررسی فیلم هیوگو
 
   
  اطلاعات مقاله اختصاصی  
 
نویسنده مقاله: سروش ممدوحی
تاریخ ارائه در مجله: بیستم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و یک
اطلاعات نشریه: مجله شماره 03 سینماسنتر
اطلاعات دریافت نسخه منتشر شده: دانلود مجله سینماسنتر شماره 03
تاریخ ارائه در انجمن سینماسنتر: چهاردهم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود دو
طراح بنر: فرخ فرمان
ارائه دهنده: انتشارات الکترونیکی سینماسنتر
 
     
   
     

 

  این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.  
   
  مقاله شماره بیست و دو  
  تاریخچه جلوه های ویژه به روایت اسکورسیزی
معرفی و بررسی فیلم هیوگو

جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی با آنچه از او انتظار داشتیم تفاوت فوق العاده ای داشت! به گفته بیلی کریستال در مراسم اسکار 84 آیا این فیلم واقعا فیلم اسکورسیزی است؟ چرا هیچكس نمی میرد؟ چرا هیچكس کتک نمی خورد؟
فیلم جدید اسکورسیزی تمام ممیزی های فیلم های قبلي اش را شکسته است و آنچه مي بينيم گويي فیلمي متعلق به کارگردان بزرگ دنیای فانتزی تیم برتون است نه اسکورسیزی. هوگو آنچه که از اسکورسیزی انتظار داشتیم نیست اما فیلمی خوش ساخت و رنگارنگ است که با فیلمنامه ای جالب و اقتباسی از روی یک کتاب ساخته شده است.
هوگو داستان پسربچه ای به نام هوگو کابرت است که بعد از فوت پدر خود تنها چیزی که از پدرش برايش مانده، یك آدم اهنی خراب را برداشته و نزد عموی خود كه در ایستگاه قطار زندگي ميكند و مسئول کوک کردن ساعت های آنجاست نقل مكان مي کند. هوگو سال ها برای درست کردن آن آدم آهنی تلاش میکند که این تلاش او باعث ارتباط او با کارگردان بنام دنیای سینما در دنیای فیلم های صامت می گردد. ملیس، اولين کارگردان فیلم های تخیلی، كه اولین فیلم او در این ژانر یعنی سفر به ماه در آن سالها مورد پسند خیلی از تماشاگران قرار گرفت و هنوز بعد از حدود 100 سال از آن سال همچنان این فیلم طرفدارهای خودش را دارد.

اسکورسیزی در این فیلم سعی کرده است كه هم ادای دینی به دنیای سینما کند و یادی از سالهای آغازین هالیوود و هم فیلمی کودکانه در لیست فيلمهاي ساخته شده خودش قرار دهد! اما دلیل اصلی ساخت این فیلم برمی گردد به دختر مارتین اسکورسیزی که مارتین این فیلم را برای او ساخته است و آن را به او تقدیم کرده است. هوگو کابرت اولین فیلم اسکورسیزی است که توسط تکنولوژی سه بعدی ساخته شده است و برای فیلمبرداری این فیلم، اسکورسیزی توانایی ها خود را تمام و کمال نشان داده و با دریافت انواع و اقسام جوایز مختلف اسکار در قسمت جلوه های ویژه و... این را در عمل ثابت کرده است.
هوگو داستانی کودکانه دارد اما با ورود ملیس و نمایش چندگانه فیلم های او و همچنین یکی از اولین فیلم های تاریخ سینما توسط برادران لومیر، دید دیگری درباره این فیلم به وجود مي آيد به طوری که این فیلم توانست در اسکار 2012 نامزد دریافت 11 جایزه از جمله بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و بهترین فیلمنامه اقتباسی شود که البته هیچ کدام از آنها را به دست نياورد و اکثر این جوایز به فیلم آرتیست رسید که آن فیلم نیز اثری مشابه هوگو بود و ادای دینی به سینمای صامت و سال 1920 داشت.

گرچه فیلم هوگو در کارنامه اسکورسیزی، یکی از موفق ترین فیلم های او نام نخواهد گرفت، و اگر لیستی از بهترین فیلم های این مرد بزرگ تهیه کنیم این فیلم در رده آخر قرار خواهد گرفت اما از نظر رنگ و لعاب فیلم و داستانی که پايانش گنگ نيست و برای تماشاگران قابل هضم است یکی از دوست داشتنی ترین آنها نام می گیرد! شخصا امیدوارم مارتین اسکورسیزی کارگردان بنام سینمای هالیوود در باد اسکارهای سال 2012 نخوابد و به همان دنیای خود برگردد و فیلم هایی خاص و منتقدپسند و صد البته تماشاگرپسند که سالهای سال در اذهان بینندگان بماند بسازد!
بار دیگر به یکی دیگر از جمله های بیلی کریستال در اسکار اشاره مي كنم که گفت: اسكورسيزي فيلمي ساخته كه هيچ آدم زخم و زيلي توش نيست، اين فيلم "هوگو"ئه، نه تفنگي، نه بمبي، نه قتلي، نه گانگستري
"فقط " هوگو، اما من ترجيح مي دم ادامه همون فيلم‏ها رو بسازي "يكي رو بزن، كله‏ اش رو خرد كن، به بن كينگزلي وقتي خوابه شليك كن، چون تو "مارتي" هستي.
 
     
  با تشکر از مهناز عزیز RASHNOبابت ویراستاری  
   
   
  این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.  
  نویسنده: سروش ممدوحی  

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

مطالب مرتبط با مطلب در حال مطالعه

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3358220
 

ما 68 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.