Limon Tour
World Guide
DriveZona
Tranzito
سه شنبه, 29 اسفند 1402
ثبت نام
Cma.23 - بیس بال از نگاهی دیگر
  بیس بال از نگاهی دیگر
معرفی و بررسی فیلم مانی بال
 
   
  اطلاعات مقاله اختصاصی  
 
نویسنده مقاله: امیر مهدوی
تاریخ ارائه در مجله: بیستم فروردین ماه یکهزار و سیصد و نود و یک
اطلاعات نشریه: مجله شماره 03 سینماسنتر
اطلاعات دریافت نسخه منتشر شده: http://forum.cinemacenter.ir/thread8042.html
تاریخ ارائه در انجمن سینماسنتر: هشتم اردیبهشت ماه یکهزار و سیصد و نود دو
طراح بنر: فرخ فرمان
ارائه دهنده: انتشارات الکترونیکی سینماسنتر
 
     
   
     

 

  این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.  
   
  مقاله شماره بیست و سه  
  بیس بال از نگاهی دیگر
معرفی و بررسی فیلم مانی بال

فیلم "مانیبال" با بازی براد پیت، فیلمی آمریکایی در ژانر بیوگرافی، ورزشی و درام است که توسط بنت میلر کارگردانی شده است. این فیلم بر گرفته شده از کتابی با همین نام و نویسندگی مایکل لوییز می باشد. فیلم مانیبال را بخاطر نامزدی در 6 بخش اسکار و همچنین نامزدی در 4 رشته درفستیوال گلدن گلوب می توان به عنوان یکی از موفق ترین فیلم های سال 2011 نام برد که شاید مهمترین آن، نامزدی بهترین فیلم در اسکار امسال باشد. همچنین براد پیت که در فیلم بنجامین باتن ثابت کرد بازیگری متبحر و با استعداد هست و فقط به فیلم های اکشن نمی پردازد، این بار هم استعداد خودش را در زمینه بازیگری به همه نشان داد و با نامزدی به عنوان بهترین بازیگر در فستیوال های معتبر اسکار و گلدن گلوب ثابت کرد چه توانایی بالایی در زمینه بازیگری دارد.

این فیلم در فروش گیشه هم موفقیت آمیز بوده است، چرا که فیلمی با بودجه 50 میلیون دلاری فروشی بالغ بر 110 میلیون دلار در دنیا و 75 میلیون دلار فقط در آمریکا داشته است و همچنین در رده بندی سایت نظر سنجی IMDB نمره 7.8 را از آن خود کرده است.
داستان فیلم درباره بازیکن بیسبالی به نام بیلی بین (براد پیت) است که دوران ناموفقی را پشت سر می گذراد. او در حال حاضر دوران مربیگری خود را پشت سر گذاشته و می خواهد تیم خود را با قدرت جلو ببرد، اما او این روزها در شرایط روحی نامناسبی قرار دارد چرا که تیم محبوبش اوکلند در بدترین شرایط موجود به سر می برد و با توجه به گذشته خودش که چندان موفقیت آمیز نبوده است، به نتیجه ای مأیوس آمیز می رسد. در همین راستا او با شخصی آشنا می شود، آنالیزور جدیدی به تیم اضافه می شود. پیتر براند (جونا هیل) به عنوان یک مغز متفکر و همچنین تئوریسین قوی به تیم کمک می کند. اما بیلی با او نمی سازد و همیشه با نظر های او مخالفت می کند، اما با گذشت زمان، بیلی به او اعتماد می کند. دیگر هم تیمی ها و آنالیزور های تیم هم به پیتر اعتماد می کنند چرا که او تقریبا مثل بیلی می باشد اما فرق شان در میزان تحصیلتشان است، پیتر فردی تحصیل کرده است که با دانش روز آشنایی کامل دارد. آنها با کمک هم تیم اوکلند را به افتخارات زیادی که در تاریخ تیم اوکلند تا به آن روز سابقه نداشته، می رسانند.

یکی از موفقیت های این فیلم تفاوت آن با دیگر فیلم های هم نوع خود یعنی ژانر ورزشی می باشد. بیننده زمانی که فیلم را می بیند اول به این قضیه فکر می کند که باز هم دوباره یک فیلم ورزشی تکراری دیگر را خواهد دید اما با گذشت زمان و جلو رفتن فیلم با تفاوت های آن مواجه خواهند شد، چرا که بازی بازیگران به خصوص براد پیت بسیار عالی است و همچنین فیلم نامه فیلم هم بسیار قوی است و موضوع آن نه فقط ورزشی بلکه نوعی روانشانسی افراد است که از ناامیدی چطور دوباره خود را به اوج می رسانند. این فیلم را می توان سمبل فیلم های ورزشی دانست. فیلم هایی که امروزه مخاطب آن چنانی ندارد و کمتر مردم عام به آن بها می دهند ولی این فیلم با فروش بی نظیر خود ثابت کرد چقدر حرف برای گفتن دارد و در مقابل فیلم های فانتزی امروزه با بودجه های چند 100 میلیونی، یک شاهکار سینمایی به حساب می آید.
 
     
  با تشکر از مهناز عزیز RASHNOبابت ویراستاری  
   
   
  این تحلیل تحت کپی رایت سایت سینماسنتر منتشر شده است لذا هر گونه کپی از این نوشته بدون مجوز نویسنده و سایت سینماسنتر CinemaCenter.ir نقض آشکار قوانین کپی رایت محسوب میگردد.  
  نویسنده: امیر مهدوی  

 

ارسال نظر


کد امنیتی
بارگزاری مجدد

مطالب مرتبط با مطلب در حال مطالعه

تحلیل و بررسی ها

فروش ایالات متحده

53 $-M
فروش جهانی
3.4 $-M
فروش کلی
56.4 $-M

The Conjuring

 The Conjuring (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

279 $-M
فروش جهانی
308 $-M
فروش کلی
587.8 $-M

Despicable Me 2

 Despicable Me 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

82 $-M
فروش جهانی
8.7 $-M
فروش کلی
90.8 $-M

Grown Ups 2

 Grown Ups 2 (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

33.7 $-M
فروش جهانی
--- $-M
فروش کلی
33.7 $-M

Turbo

 Turbo (2013) on IMDb

فروش ایالات متحده

72.8 $-M
فروش جهانی
110 $-M
فروش کلی
183 $-M

Pacific Rim

 Pacific Rim (2013) on IMDb

کپی رایت

این سایت تحت مالکیت مجموعه فرهنگی سینماسنتر میباشد و فعالیت آن مطابق قوانین میباشد، کلیه حقوق مطالب منتشر شده در این مجموعه متعلق به مجموعه فرهنگی سینماسنتر و مشمول قوانین کپی رایت و حفظ حقوق مولفین است. لذا هر گونه کپی برداری بدون قید منبع و نام نویسندگان نقض صریح قوانین کپی رایت محسوب گشته و مشمول مجازاتهای تعریف شده برای این نوع جرم می گردد. برای هر گونه برداشت از مطالب قبلا با مسئولان سایت هماهنگی حاصل نمائید.

سینماسنتر
مرجع نقد و بررسی فیلم و سریالهای تلویزیونی
 
تلفن: 
ایمیل: این آدرس ایمیل توسط spambots حفاظت می شود. برای دیدن شما نیاز به جاوا اسکریپت دارید
وبسایت: http://CinemaCenter.ir

آمار سایت

بازدیدکنندگان
2746
مطالب
1050
وب لینک ها
6
نمایش تعداد مطالب
3358178
 

ما 25 مهمان و بدون عضو آنلاین داریم

آخرین اخبار

ورود/خروج

ثبت نام

*
*
*
*
*
*

پر کردن فیلد های ستاره دار ضروری است.